וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחמדינג'ד: שיחות הגרעין - הזדמנות היסטורית

נשיא אירן הביע תקווה כי השיחות בין ארצו לבין המעצמות בחודש הבא, יהוו הזדמנות היסטורית לפתרון הוויכוח על תכניתה הגרעינית של אירן. זאת אם המערב יחדול מ"מדיניות העימות" שלו

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד אמר הערב (חמישי) כי השיחות עם ששת המעצמות בנושא תכנית הגרעין של ארצו שייערכו באיסטנבול שבטורקיה בחודש הבא, יהוו הזדמנות היסטורית לפתור את הוויכוח בנושא, זאת אם המערב יחדול מ"מדיניות העימות" שלו.

במסיבת עיתונאים שנערכה באיסטנבול בתום ועידת פסגה כלכלית שנערכה במדינה, אמר נשיא אירן, כי "אנחנו מקווים שהפגישה באיסטנבול תהיה טובה ובעלת תוצאות ארוכות טווח. זו תהיה פגישה חשובה מאוד. הזדמנות היסטורית לשנות את מדיניות העימות לאינטרקציה ושיתוף פעולה. זה הוא האינטרס של כולם".

אחמדינג'ד אמר עוד, כי "הכיוון של תכניתה הגרעינית של אירן בלתי ניתן לשינוי. לדבריו, ארה"ב ובעלות בריתה "ניסו ללא הצלחה להפר את זכויותינו הטבעיות. לסנקציות אין השפעה על תהליך קבלת ההחלטות באירן. סנקציות תמיד נכשלו. האויבים שלנו לא יכולים לפגוע בכלכלה החזקה שלנו על ידי הטלת סנקציות".

שר החוץ הטורקי, אחמט דאווטאולו, התייחס לשיחות שייערכו במדינה בחודש הבא: "נעשה כל שביכולתנו, אך תפקידנו בשיחות ברור: אנחנו מארחים. אם הצדדים ירצו בכך, כמובן שנהיה מוכנים לספק כל עזרה שיצטרכו".

בחודש ינואר צפויה טורקיה לארח את השיחות בין אירן לשש המעצמות בנוגע לגרעין האירני. טורקיה, שכנתה של אירן ממערב, היא אחת המתנגדות העיקריות להטלת סנקציות עליה, ואף עמדה בשנה שעברה, יחד עם ברזיל, במרכזה של יוזמה מדינית להחלפת דלק גרעיני עם אירן, כדי להכשיר את תוכנית הגרעין שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully