וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סינית אני מדברת: שימוש באנגלית נאסר בסין

השלטונות בסין אסרו על השימוש בשפה באמצעי התקשורת, בנימוק שיש בכך "פגיעה בטוהר השפה הסינית, והפרת ההרמוניה והסביבה התרבותית של האומה". בעוד חודש יבקר נשיא סין בבית הלבן

המשרד הממשלתי האחראי על עיתונות והוצאה לאור בסין החליט השבוע על עמדה חדשה ובדלנית: איסור על שימוש במונחים ומילים בשפה זרה, ובמיוחד באנגלית, בכל אמצעי התקשורת. מעתה יוגבל באופן ניכר השימוש בשפות זרות בעיתונות הכתובה, באתרי האינטרנט ובספרים סיניים, וכמו כן גם בטלוויזיה וברדיו.

שלטונות סין מכירים בכך שתמורות כלכליות וחברתיות הביאו לעלייה הדרגתית בשימוש בשפות זרות ובעיקר באנגלית בכלי התקשורת, וכך נגרמת על פי הממסד "פגיעה בטוהר השפה הסינית, והפרת ההרמוניה והסביבה התרבותית של האומה הסינית".

עם זאת, האיסור אינו מוחלט: השלטונות התירו שימוש מצומצם באנגלית, כשתרגום או פירוש בסינית יופיע מיד לאחר מכן ויעמוד בכללי התרגום הנהוגים במדינה. ההודעה כללה אזהרה מפורשת לפיה העוברים על ההוראות ייענשו בחומרה.

ההנחיות החדשות באות דווקא על רקע הזמנתו של נשיא סין לביקור בארצות הברית. אמש (רביעי) הודיע הממשל האמריקאי כי הו ג'ינטאו יגיע לוושינגטון ב-19 בינואר. לפי ההודעה, הו צפוי לנהל "שיחות עומק" בבית הלבן עם הנשיא ברק אובמה, שיעסקו בין היתר בנושאים כלכליים ובמצב בקוריאה. "הביקור ידגיש את חשיבות הרחבת שיתוף הפעולה בין שתי המדינות ואת הידידות בין שני העמים", נמסר מהבית הלבן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully