וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסנאט האמריקאי אישר: מאגרי הגרעין יצומצמו

בהצבעה היסטורית של 71 בעד מול 26 נגד, אישר הסנאט האמריקני את אמנת START המשותפת עם רוסיה לצמצמום הנשק הגרעיני. "באמצעות האמנה הזו אנו שולחים מסר לאירן וצפון קוריאה"

הסנאט האמריקאי אישר אמש (רביעי) את ההסכם המשותף עם רוסיה לצמצום מאגרי הנשק הגרעיני, המוכר כאמנת START. מדובר בניצחון גדול לנשיא ברק אובמה, בתחום שאותו הגדיר כעדיפותו העליונה במדיניות החוץ. אובמה אמר כי מטרתו היא הן חיזוק היחסים עם רוסיה והן מניעת הפצתו של נשק להשמדה המונית למדינות אחרות.

71 סנאטורים הצביעו בעד ההצעה לעומת 26 שהתנגדו. מדובר בניצחון פוליטי לאובמה, לאחר ש-11 סנאטורים רפובליקאים הצטרפו לדמוקרטים והודיעו כי יצביעו בעד. בכך הובטח לאובמה רוב של שני שלישים מהסנאטורים, הנחוץ לאישור הסופי של האמנה, שרק לפני כמה שבועות היה נראה כי היא בדרכה לפח האשפה של ההיסטוריה.

"באמצעות האמנה הזו אנו שולחים מסר לאירן וצפון קוריאה", אמר יו"ר ועדת יחסי החוץ של הסנאט, ג'ון קרי, שניהל את הדיון בנושא, "ומודיעים להם שהקהילה הבינלאומית עומדת מאוחדת ברצונה לרסן את השאיפות הגרעיניות של מדינות הפועלות מחוץ לחוק".

מדובר בניצחון הפוליטי הגדול השלישי של אובמה בגבעת הקפיטול בשבועות האחרונים, לאחר אישור תוכנית המיסוי שלו בקונגרס, והחלטת בית הנבחרים לבטל את האיסור על שירות גלוי של חיילים גאים בצבא. ההישגים הללו מגיעים דווקא לאחר תבוסת הדמוקרטים בבחירות לקונגרס בחודש שעבר, ואובדן הרוב הדמוקרטי בבית הנבחרים.

"אנו עומדים לכתוב את הפרק הבא בהיסטוריה של הנשק הגרעיני", אמר קרי. על פי עיקרי האמנה, ארה"ב ורוסיה יצמצמו ל-1,550 את מספר ראשי הנפץ הגרעיניים שבידיהן שעומד כיום על 2,200, ויוקם מנגנון שיפקח על יישום ההסכם. מתנגדי האמנה הרפובליקאים טענו כי היא תגביל את יכולת ארה"ב להתגונן מטילים, וכי היא אינה כוללת מנגנונים מספקים הדרושים בכדי לוודא שרוסיה עומדת בהסכם.

(עדכון ראשון: 22.12.2010, 22:27)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully