וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: האשמות הריגול הבריטיות "חסרות ביסוס"

רוסיה גינתה את גירושו של דיפלומט רוסי מלונדון בחשד לריגול, והודיעה כי נקטה ב"תגובה הולמת" - גירוש דיפלומט בריטי ממוסקבה. בריטניה לא מתקפלת: "היו ראיות חותכות" נגד המגורש

רוסיה גינתה היום (שלישי) בחריפות את החלטת בריטניה לגרש דיפלומט רוסי ששירת בשגרירות בלונדון באשמת ריגול. במוסקבה טענו כי האשמה היא "חסרת ביסוס" ונקטו בצעד דומה -גירוש דיפלומט בריטי מהמדינה. עקב כך הדרדרו היחסים בין שתי המדינות לשפל הנמוך ביותר מאז 2007, אז נרצח בבריטניה סוכן הביון הרוסי לשעבר אלכסנדר ליטוויננקו, מבקר חריף של הקרמלין, באמצעות איזוטופ רדיואקטיבי נדיר. שלטונות רוסיה הואשמו אז ברצח.

"הבריטים נקטו בצעד בלתי ידידותי, כשהכריזו על אחד מעובדי השגרירות שלנו כאישיות בלתי רצויה", נמסר היום ממשרד החוץ הרוסי. "נאלצנו לנקוט בצעד תגובה הולם". לא נמסר מה היה הצעד, אך בלונדון אישרו כי רוסיה ביקשה לפני כמה ימים את סילוקו של דיפלומט בריטי מהשגרירות במוסקבה. שני הדיפלומטים, משני הצדדים, כבר שבו לביתם.

בריטניה ביקשה את גירושו של הדיפלומט הרוסי ב-10 בדצמבר, בעקבות הצטברות ראיות לכך שפעל מטעם המודיעין הרוסי. היום אמר דובר משרד החוץ הבריטי כי "היו ראיות חותכות לכך שהמודיעין הרוסי פעל נגד האינטרסים של בריטניה".

בבריטניה מבהירים כי הפרשה החדשה אינה קשורה לקטיה זטוליווטר, עוזרת ממוצא רוסי של חבר הפרלמנט מייק הנקוק, שלפי החשד ניסתה להשיג מידע על ארסנל הגרעין הבריטי. זטוליווטר מכחישה בתוקף את החשדות, ואף הגישה עתירה נגד ההחלטה שהתקבלה לגרשה מהמדינה. אחרי ששהתה כמה ימים במעצר, היא משוחררת כעת בערבות עד לדיון בערעורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully