וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר מרידור: "לתת יחס אנושי לפליטים בארץ"

השר דן מרידור גינה את גל ההתבטאויות נגד עובדים זרים ופליטים. לדבריו, יש לנקוט פעולה נחרצת יותר למניעת חדירתם לישראל, אך מרגע שנכנסו - יש לקבלם ביחס אנושי

סגן ראש הממשלה והשר לענייני מודיעין דן מרידור התייחס היום (רביעי) להפגנות שנערכו לאחרונה נגד פליטים ועובדים זרים וכן לקריאותיהם של רבנים שלא להשכיר דירות לנכריים. בראיון ל"קול ישראל" אמר מרידור, כי מדובר "במגמה חמורה ומביישת שאנחנו רואים אותה ביחס לזרים והיא עוד יותר מסוכנת ביחס לאזרחים ערבים".

לדבריו, "לגבי עובדים זרים נוצרה בעיה קשה והפתרון שלה צריך להיות במניעת חדירתם. התחלנו עכשיו בבניית גדר. אנחנו מדינה של העולם הראשון, המדינה היחידה שיש לה גבול יבשתי עם אפריקה. לא נועדנו להיות ארץ לכל מי שרוצה לבוא. רובם מחפשים כאן תנאי חיים ועבודה. אבל מרגע שהם חיים בתוכנו עלינו לנהוג בהם בהגינות וביחס אנושי. דווקא בגלל ההיסטוריה היהודית החובה עלינו כפולה ומכופלת. עם זאת, הממשלה צריכה לעשות כל שביכולתה למנוע כניסה ולהחזיר אנשים בדרך מוסכמת למקום ממנו באו".

מרידור התייחס גם לתלונותיהם של תושבי שכונות בדרום תל אביב לפיהן הם מפחדים להסתובב ברחובות בשל ריבוי הפליטים והעובדים הזרים במקום. מרידור אמר, כי "לפני שבוע ערכתי ביקור של חצי יום עם ראש עיריית תל אביב חולדאי במקומות האלה. ביקרנו וראינו ודיברנו עם המקומיים וגם עם עובדים זרים. הבעיה היא בסדר גודל לאומי והממשלה צריכה לעזור יותר להתמודד. כשרואים ילד שאין לו ביטוח בריאות צריך לעזור לו, אבל זה הצעד השני. הצעד הראשון הוא למנוע כניסה. קו אחד הוא מניעה ולהפעיל הרבה יותר עוצמה אבל כשהם חיים בתוכנו היחס האנושי הוא מילת המפתח. אנשים זכאים לחיות חיים בלי גניבות, עבריינות וסמים, אז צריך להשקיע יותר מאמצים לחיות חיים נורמלים".

"זו הכפשה איומה של היהדות"

מרידור התייחס גם לקריאות רבנים שלא להשכיר דירות לנכריים. לדבריו, "בזה יש אשם אחד: גזענות. זה כבר לא חשש מפני זה שערבי הוא אויב, אלא ביטויים מזעזעים כמו: 'הם ייקחו את הבנות שלנו' וכו'. זה ממש נורא. לכן זו חובה שלנו, של הרוב, של המנהיגים והתקשורת לגנות בכל תוקף ולפעול באופן תקיף נגד התופעות הגזעניות האלה. זו הכפשה נוראה של היהדות אם היא תצטייר כחברה שלא יודעת לקבל זרים. גם בתנ"ך היחס לגר הוא יחס של העדפה מתקנת. כל התופעות הנוראות האחרונות הן בושה גדולה וחובה על המדינה להתייצב בחזית אחת נגד התופעות האלה".

מרידור התייחס גם להסלמה בירי הרקטות בדרום: "בזמן האחרון הייתה עלייה מסוימת בתקריות יזומות מעזה. הגבנו ונמשיך להגיב בתקיפות. לא יכול להיות שיהיו שם יריות וזה יעבור ללא תגובה. אני מקווה שהעניין יביא לרגיעה. בעזה יש באופן כללי שקט, אבל שלא נטעה: מתנהלת שם מערכה על התחמשות בעזה שאנחנו עושים מאמצים למנוע את הצלחתה. אבל אנחנו לא מצליחים באופן מוחלט. יש שם טילים ורקטות שמוכנים לפרץ אלימות נוסף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully