וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשש לשיטפונות: מצב חירום הוכרז בקליפורניה

הגשם באזור לוס אנג'לס לא פוסק כבר חמישה ימים, וצפוי להגיע לשיא עם כמות יומית של 200 מ"מ. דיירי 230 בנייני מגורים פונו. תושבים: "זה דרום קליפורניה, אין לנו ניסיון רב עם גשם"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')

לאחר חמישה ימים של גשם בלתי פוסק, מגיע היום (רביעי) שיא הסופה אשר פוקדת את מדינת קליפורניה שבמערב ארצות הברית. בנייני מגורים פונו מחשש שיוצפו, כוחות ההצלה ערוכים בכוננות עליונה, בתחנות הכיבוי מחלקים שקי חול לתושבים והמושל ארנולד שוורצנגר הכריז על מצב חירום, לנוכח התחזיות המנבאות לדבריו את "המשך הגשמים יוצאי הדופן".

עיקר הפגיעה צפויה בדרום קליפורניה, שם חוזים גשמים בכמות נדירה - 20-30 מילימטרים בשעה - וכן ברד, סופות רעמים וסופות טורנדו. מוערך כי המשך הגשם יוביל לשיטפונות ומפולות בוץ במקומות רבים. בחמשת הימים האחרונים ירדו בדרום קליפורניה כ-300 מ"מ משקעים, ומוערך כי רק היום יתווספו עוד יותר מ-200 מ"מ.

הרשויות כבר פינו את הדיירים מ-230 בניינים בשתי שכונות בלוס אנג'לס, מחשש שיוצפו. במדינה האף דיווחו כי השבוע נשבר שיא הקריאות מנהגים שנזקקו לגרירה - 25 אלף ביממה אחת. "אנחנו בדרום קליפורניה, אין לנו ניסיון רב עם גשם", אמר דובר הארגון. "אנשים רבים מנסים לנהוג דרך השלוליות הגדולות, ולא מבינים שזה יכול להרוס את המנוע".

במדינת יוטה, בינתיים, הוסר החשש שהתעורר בעקבות הגשמים העזים מפני פריצתו של סכר והצפתן של שתי עיירות, וירג'ין ורוקוויל - ש-800 תושביהן קיבלו הלילה אישור לשוב לבתיהם יממה לאחר שפונו מהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully