וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד הישג לאובמה: הסנאט יאשר את אמנת הגרעין

דווקא לאחר המפלה בבחירות לקונגרס, נחל הנשיא ניצחון שלישי ברציפות בגבעת הקפיטול: 11 רפובליקאים עברו צד, והבטיחו את הרוב הנדרש לאישור ההסכם עם רוסיה לצמצום מאגרי הנשק הגרעיני

הסנאט האמריקאי צפוי לאשר היום (רביעי) את ההסכם המשותף עם רוסיה לצמצום מאגרי הנשק הגרעיני, המוכר כאמנת START. זהו ניצחון גדול לנשיא ברק אובמה, בתחום שאותו הגדיר כעדיפות העליונה שלו במדיניות החוץ.

אישור האמנה נראה מובטח, לאחר ש-11 סנאטורים רפובליקאים הצטרפו לדמוקרטים והודיעו כי יצביעו בעד. בכך מובטח לאובמה רוב של שני שלישים מהסנאטורים, הנחוץ לאישור הסופי של האמנה, שרק לפני כמה שבועות היה נראה כי היא בדרכה לפח האשפה של ההיסטוריה.

זהו הניצחון הפוליטי הגדול השלישי של אובמה בגבעת הקפיטול בשבועות האחרונים, לאחר אישור תוכנית המיסוי שלו בקונגרס, והחלטת בית הנבחרים לבטל את האיסור על שירות גלוי של הומואים בצבא. ההישגים הללו מגיעים דווקא לאחר תבוסת הדמוקרטים בבחירות לקונגרס בחודש שעבר, ואובדן הרוב הדמוקרטי בבית הנבחרים.

"אנו עומדים לכתוב את הפרק הבא בהיסטוריה של הנשק הגרעיני", אמר יו"ר ועדת יחסי החוץ של הסנאט, ג'ון קרי.
על פי עיקרי האמנה, ארה"ב ורוסיה יצמצמו ל-1,550 את מספר ראשי הנפץ הגרעיניים שבידיהן שעומד כיום על 2,200, ויוקם מנגנון שיפקח על יישום ההסכם. מתנגדי האמנה הרפובליקאים טוענים כי היא תגביל את יכולת ארה"ב להתגונן מטילים, וכי היא אינה כוללת מנגנונים מספקים הדרושים בכדי לוודא שרוסיה עומדת בהסכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully