וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עירק: אירועי חג המולד בוטלו מחשש לפיגועים

לדברי הארכיבישוף של כירכוכ, ההחלטה התקבלה לאחר שבאל-קאעדה נשמעו איומים על חיי כמרים. הארגון, שביצע לאחרונה פיגוע בכנסייה, הודיע כי נוצרים באשר הם מהווים "מטרה לגיטימית"

איומים של אל-קאעדה נגד הקהילה הנוצרית בעירק הובילו לביטול אירועי חג המולד המתוכננים בעיר כירכוכ שבצפון המדינה. כך אמר אמש (שלישי) הארכיבישוף הקתולי של האזור.

"הנוצרים בכירכוכ לא יחגגו את סעודת חג המולד השנה, למעט המיסות בכנסייה - וגם אלו יתקיימו בבוקר ולא בערב", אמר הארכיבישוף לואי סארקו לסוכנות הידיעות הצרפתית. "אני ועוד עשרה כמרים קיבלנו איומים מגורמים איסלמיים. אני חושש מפיגועים נגד נוצרים".

ב-31 באוקטובר נהרגו 44 מאמינים נוצרים, בהם שני כמרים, בפיגוע בכנסייה בבגדד. הפלג העירקי של אל-קאעדה קיבל אחריות על הפיגוע, במחאה על המרת דתם של מוסלמים לנצרות. בהודעה מטעם הארגון נאמר אז כי נוצרים באשר הם מהווים "מטרה לגיטימית". פחות משבועיים לאחר מכן נהרגו שישה נוצרים נוספים בסדרה של פיגועי מטען נגד בתים וחנויות של נוצרים בבגדד.

ערב הפלישה האמריקאית ב-2003 חיו בעירק בין 800,000 ל-1.2 מיליון נוצרים, אולם רבים מהם היגרו מאז מהמדינה, ומספרם צנח לכחצי מיליון. בכירכוכ, למשל, ירד מספר הנוצרים מ-50,000 ל-10,000 בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully