וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ניו זילנד נזפה בישראל כדי למכור כבשים לערבים"

מסמך ויקיליקס חדש חושף הערכה אמריקאית ניו זילנד החמירה עם שני ישראלים שנחשדו כסוכני מוסד בשנת 2004, מתוך רצון לשמור על יחסי מסחר טובים עם העולם הערבי

יחסי ניו זילנד-ישראל נמדדים בכבשים? אתר ההדלפות ויקיליקס חשף אמש (שלישי) הערכה אמריקאית שניתנה בשנת 2004, בנוגע למעצרם של שני ישראלים שנחשדו כסוכני מוסד במדינה. הדיפלומטים האמריקאים סברו כי ניו זילנד הגזימה בתגובתה כלפי ישראל משום שרצתה להרשים את מדינות ערב ולחזק את קשרי המסחר עימן, בין השאר בייבוא כבשים - אחד מענפי הייבוא המפותחים והרווחים ביותר בניו זילנד.

על פי החשד, שני הישראלים שנעצרו בשנת 2004 התחזו לתיירים וניסו להשיג דרכונים מזויפים. ישראל סירבה להתנצל על האירוע, ובתגובה הטילה ניו זילנד עיצומים דיפלומטיים על ישראל, וכמו כן הורידה את דרג היחסים עימה - מצב ששב לקדמותו רק שנה לאחר מכן.

לאחר המעצר, כינתה ראש ממשלת ניו זילנד דאז, את התקרית כ"בלתי מתקבלת על הדעת", ואף הכריזה עליה כ"פגיעה בריבונותה של ניו זילנד והפרה של החוק הבינלאומי". האמריקאים טענו אז כי "התגובה הדיפלומטית של נו זילנד הייתה החריפה ביותר מזה 20 שנה".

במסמך הסודי שנכתב ביולי 2004, צוינו באופן ברור שיקולי התועלתנות: "לממשלת ניו זילנד יש מעט להפסיד מפעולה חריפה זו כשקשרי המסחר עם ישראל מוגבלים, ולעומת זאת יש לה אפשרות גדולה יותר להרוויח מהמהלך בעולם הערבי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully