וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 חודשים אחרי הלידה התברר: הבן הוא בעצם בת

אף פעם לא מוקדם מדי לשנות מין: במשך חודשים גידלו בני זוג מדרום אפריקה את בנם, עד שגילו שזו למעשה בת הלוקה במום נדיר. הם העניקו לה שם חדש, ואת הבגדים הכחולים החליפו בוורודים

הסיפור הזה מתחיל באופן שגרתי למדי לפני עשרה חודשים, עם הולדתו בשעה טובה של תינוק למשפחת היסקוק מהעיירה ורינגינג שבדרום אפריקה - אך לאחר חמישה חודשים קיבל תפנית מפתיעה, כשלהורים קנת' ומדלישה התברר שבמקום תינוק יש להם תינוקת.

עד מהרה שונה שמה של התינוקת, מקני למקנזי, ובגדי התינוק הכחולים ומשאיות הצעצוע הוחלפו בבגדים ורודים ובובות. המשפחה אף טרחה והוציאה תעודת לידה חדשה. פרטי המקרה, עם תמונות התינוקת, התפרסמו היום (שלישי).

האם סיפרה היום כי החלה לחוש כי משהו אינו כשורה כבר זמן קצר אחרי הלידה, אך רק כעבור חודשים הוחלט לערוך לתינוק בדיקות נוספות, ואלו אישרו לבסוף כי מדובר למעשה בתינוקת, הסובלת ממום נדיר הגורם להפרשה מוגברת של הורמונים זכריים - ומסיבה זו פיתחה התינוקת מעין איבר דמוי איבר מין זכרי.

התינוק מקנזי היזקוק שעבר שינוי מין בגיל חצי שנה וכעת הוא תינוקת. Barcroft Media, GettyImages
אברי המין האנדרוגניים של קני-מקנזי, כפי שתועדו על ידי הרופאים/GettyImages, Barcroft Media

"היינו בהלם מוחלט", היא אומרת. זה פשוט נראה לא הגיוני. בבדיקות האולטרסאונד במהלך ההריון באמת הרופאים התקשו להחליט אם מדובר בבן או בבת, אבל לא חשבתי שזה יימשך גם אחרי הלידה".

אין ריפוי למום שבו לוקה מקנזי, הנקרא Congenital adrenal hyperplasia (CAH) ושכיחותו היא אחת ל-15,000 לידות, אולם ניתן לטפל בה בתרופות שמסייעות לשמור על איזון הורמונלי. לדברי האם, "נעניק לה כל טיפול רפואי שיסייע לה לחיות חיים נורמליים ככל האפשר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully