וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא ברזיל: ארה"ב היא מכשול לשלום במזה"ת

הנשיא הברזילאי דה סילבה, המסיים את כהונתו בינואר, תקף את התיווך האמריקאי במו"מ, ואמר כי כל עוד יימשך לא יהיה שלום. לדבריו, "חיוני לפתח גורמים מתווכים אחרים"

נשיא ברזיל לולה דה סילבה אמר הלילה (שלישי) כי כל עוד ארה"ב היא זו ששולטת במשא ומת בין ישראל לפלסטינים, לא יושג שלום במזרח התיכון. בטקס שנערך בברזיליה בירת ברזיל אמר דה סילבה, כי "אני משוכנע כי לא יהיה שלום במזרח התיכון כל עוד ארה"ב מנהלת את תהליך השלום. חיוני לפתח גורמים אחרים, מדינות נוספות, בכדי שיהיה ניתן לנהל משא ומתן לשלום".

דה סילבה התייחס בנאומו לביקור שערך באירן בחודש מאי האחרון. לדבריו, התנאים שהוא וראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן סיכמו איתם עם אירן לגבי תוכנית הגרעין שלה זהים לאלה שנשיא ארה"ב ברק אובמה דרש. "אף על פי כן, מועצת הביטחון של האו"ם החליטה להעניש את אירן. ההסבר היחיד לכך הוא שטורקיה וברזיל נכנסו לתחום שנחשב לא מתאים למדינות מתפתחות", הסביר דה סילבה, הצפוי לסיים את כהונתו כנשיא בתחילת ינואר.

דה סילבה המשיך בקו התקיף ואמר כי "לברזיל יש זכותה להתערב בכל עניין מבלי שתצטרך לבקש רשות". הוא חזר על דרישתו להרחיב את מועצת הביטחון, כיוון שלטענתו הרכבה הנוכחי "משקף את הסדר העולמי שהיה לאחר מלחמת העולם השנייה, ולא את זה של המאה ה-21".

לפני כחודש הכירה ברזיל במדינה פלסטינית בגבולות 1967, לאחר שלטענתה בקשותיה לתווך במו"מ המדיני נותרו ללא מענה. בעקבות ברזיל הכירו גם ארגנטינה ובוליביה במדינת פלסטין, וכעת גם צ'ילה שוקלת צעד כזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully