וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האלוף במיל' אברהם (אברשה) טמיר הלך לעולמו

האלוף במיל’ שנפצע פעמיים במלחמת העצמאות, הלך היום לעולמו בגיל 86. טמיר שהקים את אגף התכנון בצה”ל, שימש גם כראש המשלחת הצבאית לשיחות השלום עם מצרים

האלוף במיל' אברהם (אברשה) טמיר הלך אמש (שני) לעולמו בגיל 86. טמיר הקים את אגף התכנון בצה"ל, והיה מפקדו הראשון. טמיר שירת גם כיועץ לביטחון לאומי, מנכ"ל משרד ראש הממשלה תחת שמעון פרס, וכמנכ"ל משרד החוץ.

טמיר הותיר אחריו אישה וחמישה ילדים. מדובר צה"ל נמסר כי הרמטכ"ל, רב-אלוף גבי אשכנזי, פורום המטה הכללי של צה"ל, מפקדי צה"ל וחייליו בסדיר ובמילואים מצדיעים לזכרו ומשתתפים בצער המשפחה. הלווייתו של טמיר תיערך היום בשעה 13:00 בבית העלמין הצבאי בקריית שאול בתל אביב. טמיר יובא למנוחות בטקס צבאי מלא וארונו יינשא על-ידי שישה קצינים בדרגת אלוף.

במסגרת שירותו הצבאי שימש טמיר גם כראש המשלחת הצבאית לשיחות השלום עם מצרים. בין היתר, נחשב טמיר ל"אדריכל" ההסכמים הצבאיים על פירוז סיני, כחלק מהסכם השלום עם מצרים. טמיר היה מעורב מאוחר יותר, בתפקידיו בשירות המדינה, בשיחות השלום בטאבה ובקמפ דייוויד.

בצעירותו שירת טמיר ב"הגנה" בה עשה קורס מ"מים ועם הקמת המדינה גויס לצה"ל. במהלך שירותו הצבאי נפצע שלוש פעמים. במלחמת העצמאות שירת כמ"פ בגדוד מכמש וכסגן מפקד גוש עציון. הוא נפל בשבי הירדני ושוחרר ב-1949. לאחר מכן, שירת בין היתר כמפקד חטיבת רגלים מס' 99 (הנקראת היום חטיבת הנגב), היה ממקימי ומפקדי המכללה הבין-זרועית לפיקוד ולמטה (פו"ם), ראש מחלקת המבצעים של המטכ"ל וסגן מפקד אוגדה. במהלך מלחמת יום הכיפורים שירת כראש החפ"ק (חוליית הפיקוד הקדמי) של אריאל שרון.

במהלך מבצע שלום הגליל שימש כיועץ לביטחון לאומי. בין 1984 ו-1986 שימש טמיר מנכ"ל משרד ראש הממשלה תחת שמעון פרס, ויועץ לביטחון לאומי. ב-1986 מונה למנכ"ל משרד החוץ על ידי שמעון פרס. משנת 1990 שימש כיועץ מיוחד לנשיא עזר ויצמן. שימש גם כיועץ לבנימין נתניהו בעת כהונתו של הלה כראש ממשלה. טמיר נחשב למקורב לראשי הממשלה לשעבר אריאל שרון, ושמעון פרס.

עדכון ראשון: 22:40

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully