וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיסקין ב-2007: "הרשות משתפת אותנו כמעט בהכל"

מסמך ויקיליקס אשר נכתב ביוני 2007 חושף פרטים חדשים בנוגע ליחסים בין מנגנוני הרשות לבין השב"כ. ראש השב"כ תיאר את היחסים כ"בריאים", אך הבהיר: "ראש המודיעין הכללי פסיכופת"

"מנגנון הביטחון המסכל חולק כמעט את כל המידע שהוא אוסף עם השב"כ", כך חשף ראש השב"כ, יובל דיסקין, בדברים שאמר בפגישה עם שגריר ארצות הברית בישראל ריצ'ארד ג'ונס בחודש יוני 2007. הדברים פורטו במסמך ויקיליקס שתכניו פורסמו היום (שני).

בפגישה סקר דיסקין את המצב ברצועת עזה ובגדה המערבית, וציין לחיוב את מנגנוני הביטחון הפלסטיניים אשר "מבינים שהביטחון של ישראל חיוני להישרדותם ולמאבקם בחמאס בגדה המערבית".

דיסקין פירט כי השב"כ ביסס יחסי עבודה טובים הן עם מנגנון המודיעין הכללי והן עם מנגנון הביטחון המסכל, והבהיר כי היחסים בן הצדדים בריאים. עם זאת, התייחס ראש השב"כ בשלילה לראש מנגנון המודיעין הכללי באותה התקופה ולחבר הוועד המרכזי של פתח היום, תאופיק טיראווי, ותיאר אותו כ"פסיכופת, אכזר, מסוכן וכפוף לשינויים קיצוניים במצב הרוח".

"טיראווי מרגיש שיש פיחות במעמדו", הסביר דיסקין, "והוא לא מרגיש כבוד מאבו מאזן כפי שהיה בעבר. הוא גם מרגיש שיחסיו עם בכיר פתח, מוחמד דחלאן, התערערו". ראש השב"כ הוסיף שהוא מקווה להיפגש עם טיראוי עוד באותו החודש, ולהניא אותו מ"עשיית דברים משותפים, כמו חבירה למשפחת דורמוש ברצועת עזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully