וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הארמנים כועסים: בריאנט יפרסם את "טורקיש אייר"

כשכוכב הלייקרס חתם על חוזה פרסום עם חברת התעופה הטורקית, הוא שכח שבלוס אנג'לס חיה קהילת המהגרים הארמנית הגדולה בעולם: "העסקה תהפוך את קובי לפנים של דיכוי ואי-צדק"

ההסתבכות של קובי בריאנט: ארגונים של יוצאי ארמניה בארצות הברית מותחים בימים האחרונים ביקורת חריפה על החוזה שחתם כוכב הלוס אנג'לס לייקרס, שיהפוך אותו לפרזנטור של חברת התעופה הטורקית, "טורקיש אייר".

בריאנט חתם על החוזה עם "טורקיש" בשבוע שעבר. הוא הודה שמעולם לא ביקר בטורקיה, אך הוסיף כי "זו ארץ עשירה ביופי טבעי ובאלפי שנות היסטוריה תרבותית... אני גאה להביא את המלכותיות הזו לאנשים בכל העולם".

תוך ימים החלו להופיע הודעות גינוי לצעד באתרים שונים של יוצאי ארמניה בצפון אמריקה, ובייחוד בלוס אנג'לס עצמה - מקום מושבה של הקהילה הארמנית הגדולה בעולם מחוץ לארמניה.

"העסקה עם 'טורקיש' תהפוך את קובי לפנים של דיכוי ואי-צדק", נכתב באתר איחוד הנוער הארמני. "זו הטיסה הישירה של בראיינט לתת-אנושיות". בטורונטו שבקנדה אף קיימו כ-30 ארמנים עם שלטים שעליהם נכתב "קובי, עשה את הדבר הנכון".

הביקורת מתבססת על רצח העם שביצעה טורקיה בעם הארמני בשנת 1915. לפי קביעתם של היסטוריונים רבים, בשנה זו רצחו חיילי הצבא העותמני יותר ממיליון ארמנים. טורקיה מכחישה זאת בתוקף, וטוענת כי הארמנים, כמו גם אלפי טורקים, נהרגו בקרבות מלחמת העול הראשונה. סוגיית רצח העם היא נושא לחיכוך מתמיד בין טורקיה לארצות הברית. מדי שנה דוחה הבית הלבן יוזמות בקונגרס להכיר רשמית ברצח העם הארמני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully