וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שביתת הפרקליטים: נאשם ברצח ייצא לחופשי?

20.12.2010 / 12:00

ביהמ"ש המחוזי בפ"ת קבע כי אם נציגי התביעה לא יגיעו לדיון במשפט רצח השבוע, הם ידונו בבקשה לזכות הנאשם. גם טל מור ביקש להשתחרר למעצר בית בשל השביתה

אבי כהן

(צילום: אבי כהן, עריכת וידיאו: יאיר דניאל)

האם לראשונה מאז תחילת שביתת הפרקליטים לפני כחודש, בית המשפט יזכה נאשם ברצח בשל היעדרותם מהדיונים? בית המשפט המחוזי בפתח תקווה קבע היום (שני) כי אם נציגי התביעה לא יגיעו בעוד יומיים לדיון הוכחות במשפטו של אביב בן בסט, הנאשם ברצח בעל אולם האירועים רועי ברינג, השופטים ידונו בבקשה שהגיש פרקליטו לזכות את בן בסט. פרקליטיהם של משפחת ברינג מתכוונים לבקש משר המשפטים להוציא צו שיחייב את התביעה להופיע לדיון.

בחודש פברואר הוגש נגד בן בסט כתב אישום, בו נטען כי דקר את ברינג במהלך קטטה מחוץ לאולם האירועים "דל וינו" בפתח תקווה, כחודש קודם לכן. לפי כתב האישום, בן בסט נכח בחתונה באולם, שהיה בבעלות ברינג. בשלב מסוים התפתחה במקום קטטה. בזמן שברינג ניסה להפריד בין הניצים, נטל בן בסט סכין בעלת להב באורך 25 סנטימטרים מהמטבח, ויצא בריצה מהאולם. הוא רץ לעבר ברינג, שלף את הסכין שהחביא ודקר את ברינג פעמיים, במותן ובבטן, וקרע לו את אבי העורקים הראשי.

בחודש שעבר היה אמור להיפתח שלב ההוכחות במשפט, אולם בשל השביתה נדחו כל הדיונים. לפני כשבוע דחה בית המשפט העליון את בקשתו של בן בסט להשתחרר למעצר בית בשל השביתה. באותו דיון נכח נציג מהפרקליטות, שטען כי בוטלו רק מספר דיונים, וכי אם השביתה תסתיים העיכוב במשפט לא יהיה משמעותי.

דיון נוסף במשפט נקבע להיום וגם הפעם הפרקליטים השובתים לא הופיעו. פרקליטו של בן בסט, עו"ד אשר חן, טען בדיון כי לא ייתכן שהמדינה אינה מסכימה לשחרר את בן בסט למעצר בית, אולם במקביל אינה מופיעה לדיונים במשפטו. "מבחינתנו, מצב זה הוא בלתי נסבל", אמר חן לשופטים, וביקש מהם להפעיל את סמכותם ולזכות את בן בסט בשל אי התייצבות התביעה לדיון. "אני סבור שלפעמים צריך לקבל החלטות קשות גם בתיקים בעייתיים ולא רק בתיקים קלים", הוסיף הפרקליט בדיון.

לפי החוק ביהמ"ש רשאי לזכות הנאשם

השופטים, אברהם טל, קלרה רג'יאנו ורמי אמיר, קבעו בהחלטתם מהבוקר כי ידונו בבקשת הזיכוי בדיון שנקבע ליום רביעי. הם הבהירו כי על התביעה להעביר להגנה עד מחר רשימת עדים לדיון הבא, ואם התובע יתייצב, שאלת הזיכוי תדחה.

החוק קובע כי אם התובע לא התייצב במועד שנקבע למשפט, אף על פי שקיבל הודעה על כך, רשאי בית המשפט לקבעו שהתביעה חזרה בה מכתב האישום ולזכות את הנאשם. השופטים גם רשאים להרשיע את הנאשם בעבירה ולגזור את דינו.

"הגיע הזמן, שאם המדינה מתנהלת באופן חסר אחריות, אין מקום שנאשמים ישלמו על כך את המחיר, ובית המשפט צריך לקבל החלטות אמיצות. אם אין למדינה עניין לנהל את התיק, אז יש לזכות נאשמים גם בתיקים כאלה", אמר עו"ד חן לוואלה! חדשות.
ראש מרכז נגה לסיוע לנפגעי עבירה בקריה האקדמית אונו, ד"ר דנה פוגץ', שמייצגת את משפחתו של ברינג, אמרה בתגובה כי בכוונתה לפנות לשר המשפטים, יעקב נאמן, בבקשה שיפנה לבית הדין לעבודה, בדרישה שיחייב פרקליט להופיע בתיק. "הגיעו מים עד נפש", אמרה ד"ר פוגץ'. "אם כל הסימפטיה שלנו לפרקליטים, לא ייתכן שיהיה אפילו סיכוי לזיכוי בתיק רצח".

בתוך כך, הבוקר גם התקיים דיון בבקשתו של טל מור, הנאשם בדריסתו למוות של שניאור חשין בנו של שופט בית המשפט העליון ךשעבר, מישאל חשין. מור ביקש להשתחרר למעצר בית בשל השביתה. התובע במשפט, אביב שרון, ביקש לדחות את הבקשה, למרות שהמשא ומתן בין הפרקליטים לאוצר נמצא במבוי סתום, כהגדרתו.

שלב ההוכחות במשפט אמור להיפתח בתחילת החודש הבא ועו"ד שרון ביקש להמתין עד לסמוך למועד תחילת המשפט כדי להחליט בבקשה. מנגד, פרקליטתו של מור, עו"ד תמי אולמן, טענה שיש לשחררו. "אני סבורה שדווקא שחרורו בתיק כזה יכול להביא לסיום השביתה, כדי שיהיה משהו שיכריע במערכת לגבי נאשמים שמשפטם אינו מתקדם". השופטת, מיכל ברנט, תחליט בבקשה בשבוע הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully