וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העתירה נדחתה: הנאשם ברצח לא ישוחרר

גלעד גרוסמן

12.12.2010 / 11:26

אביב בן בסט, שנאשם ברצח בעל אולם האירועים רועי ברינג, עתר לבית המשפט העליון בבקשה להשתחרר למעצר בית עקב שביתת הפרקליטים. עתירתו נדחתה

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

בית המשפט העליון דחה בצהריים (ראשון) את בקשתו של אביב בן בסט, בעל אולם השמחות הנאשם ברצח רועי ברינג, להשתחרר למעצר בית בשל שביתת הפרקליטים. בן בסט עתר באמצעות פרקליטו עורך הדין אשר חן לשחררו למעצר בית, מכיוון שעד כה טרם התקיימו דיונים במשפט כי הם בוטלו בשל השביתה.

בית המשפט המחוזי בפתח תקוה האריך את מעצרו של בן בסט עד תום ההליכים, וכעבור תשעה חודשים האריך בית המשפט העליון את המעצר בשלושה חודשים נוספים כפי שנקבע בחוק. אולם הדיונים, כאמור, טרם התרחשו. "מרשי בן ערובה בהליך שלא מתקיים" אמר עו"ד חן במהלך הדיון הבוקר. "כל עוד המדינה מחליטה להתנהל כמו שהיא מתנהלת, התוצאה צריכה להיות שהוא ישוחרר". חן אמר לוואלה! חדשות כי "למדינה אין בינתיים עניין לנהל את התיק ולכן מרשי צריך ללכת הביתה. אם היה למדינה עניין היו נציגיה מגיעים לדיונים".

בכירים בפרקליטות שנכחו בדיון התנגדו לשחרורו של בן בסט ואמרו כי "עד כה בוטלו שלושה ארבעה דיונים ויש סיכוי שהעיכוב לא יהיה ממושך אם השביתה תסתיים בקרוב. השופטת, מרים נאור, אמרה לצדדים שמשמעות ההחלטה לשחרר את בן בסט תהיה שכל מי שהוארך מעצרו בתקופה שמיד לפני השביתה יוכל להשתחרר למעצר בית ולכן, כיוון שזו החלטה עקרונית, תודיע על החלטתה בימים הקרובים.

ראש מרכז נוגה לסיוע לנפגעי עבירה בקריה האקדמית אונו, ד"ר דנה פוגץ', שמייצגת את המשפחה אמרה כי "עם כל ההבנה למאבק הפרקליטים, המחיר אותו צריכות המשפחות לשלם הוא בלתי נסבל. לא ייתכן שאמו של צעיר שנרצח תמצא עצמה חוששת ממצב בו ישוחרר הנאשם מסיבה טכנית כמו שביתת הפרקליטים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully