וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה לטורקים: שקמו את יחסיכם עם ישראל

בראיון לעיתון הטורקי "הורייט" אמר הנשיא כי יחסי ארה"ב עם טורקיה "חשובים מאי פעם", למרות המחלוקות בעניין אירן. הוא הבהיר כי הפרסומים בוויקיליקס לא יפגעו ביחסי שתי המדינות

קשרי ארצות הברית עם טורקיה "חשובים מאי פעם", למרות המחלוקות בין שתי המדינות בעניין אירן. כך אמר נשיא ארה"ב, ברק אובמה, בתשובה לשאלות שהפנה אליו העיתון הטורקי "הורייט". הוא גם קרא לטורקיה לשקם את יחסיה עם ישראל. הדברים פורסמו על ידי העיתון היום (ראשון).

בעניין יחסי טורקיה-ישראל, אמר אובמה כי "שתיהן בעלות ברית של ארה"ב. אני קורא לשתי המדינות לעשות כל שביכולתן כדי לתקן את היחסים בינן".

בעניין אירן, אמר אובמה כי הוא "נותר מחויב לפתרון דיפלומטי" של המתיחות, אך מנגד הבהיר כי אירן לא הצליחה לשכנע את הקהילה הבינלאומית שתוכניתה הגרעינית מיועדת למטרות אזרחיות בלבד. "תהיה לה הזדמנות לעשות את זה בשיחות הבאות עם המעצמות, בחודש הבא בטורקיה", הוסיף. השיחות מיועדות להתקיים בסוף החודש באיסטנבול.

טורקיה, שכנתה של אירן ממערב, היא אחת המתנגדות העיקריות להטלת סנקציות עליה, ואף עמדה בשנה שעברה, יחד עם ברזיל, במרכזה של יוזמה מדינית להחלפת דלק גרעיני עם אירן, כדי להכשיר את תוכנית הגרעין שלה.

אשר ליחסים בין ארה"ב לטורקיה, אמר אובמה כי "כמו עם ידידינו ובעלי בריתנו האחרים, יש בינינו לפעמים אי הסכמות, כמו במקרה של ההצבעה על אירן במועצת הביטחון, אבל למרות התפיסות השונות לגבי הטקטיקה, אני בטוח שטורקיה חולקת עמנו את החתירה לאותה מטרה - למנוע מאירן להתחמש בנשק גרעיני".

כמו כן, הביע אובמה את אמונו כי הפרטים שנחשפו במברקי ויקיליקס לא יפגעו ביחסי ארה"ב וטורקיה. כזכור, בין היתר נחשפו מסמכים שבהם הביעו דיפלומטים אמריקאים זלזול ביכולותיו האינטלקטואליות של ראש ממשלת טוריקה, רג'פ טייפ ארדואן, וטענו כי הוא "נשלט בידי יועצים איסלמיים חנפנים" וכי הוא מחזיק בחשבונות בנק סודיים בשוויץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully