וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן העלתה מחירים ופרשה שוטרים מחשש למהומות

עדי ראייה דיווחו כי כוחות משטרה הוצבו בצמתים בטהרן, מחשש לתגובה עממית אלימה לקיצוץ בסיבסוד מחירי המזון והדלק. השלטונות טוענים: אין קשר בין הקיצוצים לסנקציות שהטיל האו"ם

שלטונות אירן פרשו היום (ראשון) כוחות משטרה מיוחדים בצמתים מרכזיים בטהרן, כך דיווחו עדי ראייה בבירה אירנית. נראה כי מאחורי ההצעד עומד חשש מפני פריצת מהומות, בעקבות הודעת הממשלה אתמול על קיצוצים נרחבים בתמיכה הממשלתית שהייתה נהוגה במחירי המזון והדלק.

לפי שעה, לא דווח על אירועים חריגים במדינה. עם זאת, השלטונות זוכרים היטב את המהומות הקשות מ-2007, במהלכן העלו מפגינים זועמים עשרות תחנות דלק באש במחאה על התייקרות הדלק.

הנשיא מחמוד אחמדינג'ד אמר אמש כי הקיצוצים שהוכרזו הם "הניתוח המקיף ביותר" שנערך לכלכלה האירנית ב-50 השנים האחרונות. עם זאת, בממשל בטהרן מכחישים בתוקף כי הקיצוצים קשורים לסנקציות הבינלאומיות שהוטלו על אירן, וטוענים כי הוחלט עליהן עוד לפני ההחלטה על סבב הסנקציות האחרון.

במסגרת המהלך, שמכונה "תוכנית הסובסידות החכמה", עולה מחיר הדלק במדינה בצורה דרמטית: מ-10 סנט לליטר ל-40 סנט לליטר במסגרת הכמות המוקצבת לאדם, ומ-40 ל-70 סנט לליטר עבור רכישה מעל הכמות הקצובה. גם הסבסוד של מחיר הלחם יקוצץ, וכתוצאה יעלה מחירו. התייקרות דומה צפויה גם במחירי הקמח, המים והחשמל.

בעקבות ההודעה על הקיצוצים אתמול, נוצרו עד מהרה תורים ארוכים של מכוניוות מחוץ לתחנות הדלק במדינה, כשהאזרחים הזדרזו לרכוש בפעם האחרונה דלק במחיר מסובסד. לפי הנתונים הרשמיים, אירן הוציאה מדי שנה 100 מיליון דולר על סבסוד דלק ומזון לתושביה.

  • עוד באותו נושא:
  • איראן
  • דלק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully