וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: אוטיזם שכיח יותר בבתים סמוכים לכביש מהיר

חוקרים בקליפורניה מצאו כי שכיחות ההפרעה כפולה בקרב ילדים שמשפחתם התגוררה בטווח של 300 מטר מאוטוסטרדה בעת לידתם. הממצאים מחזקים את הסברה שלסביבה יש תפקיד ניכר בגרימת אוטיזם

מה גורם לאוטיזם? מחקר שהתפרסם לאחרונה מוסיף מידע מעניין לדיון בסוגיה ומחזק את הסברה כי הסביבה, לא פחות מהתורשה, ממלאת תפקיד בגרימת ההפרעה הקשה. ממחקר שנערך בקליפורניה וממצאיו פורסמו בסוף השבוע, עולה כי שכיחות האוטיזם כפולה בקרב ילדים שמשפחתם התגוררה בסמיכות לכביש מהיר בעת לידתם.

המחקר, שנערך על ידי מכון המחקר סבן בבית החולים לילדים בלוס אנג'לס, כלל 304 ילדים הסובלים מאוטיזם בלוס אנג'לס, בסן פרנסיקו ובסקרמנטו, וקבוצת ביקורת של 259 ילדים שהתפתחותם תקינה באותן ערים. החוקרים גילו כי בקרב ילדים שגרו ברדיוס של כ-300 מטרים מכביש מהיר - כ-10% מהילדים שהשתתפו במחקר - שכיחות האוטיזם היא כפולה.

יש לציין כי הממצא הזה לא נמצא תקף עבור ילדים שגרו ליד רחובות עמוסים בתנועה שאינם כביש מהיר. כמו כן דיווחו החוקרים כי נטרלו השפעת משתנים כגון מעמד סוציו-אקונומי והורים מעשנים באמצעים סטטיסטיים.

החוקרים מדגישים כי מדובר במחקר ראשוני בלבד. הם גם נמנעים מהפניית אצבע לעבר גורמים מדויקים לנטייה המוגברת לפתח את ההפרעה, ששכיחותה עומדת על כ-0.6% באוכלוסיה הכללית. "המחקר הזה אינו קובע כי חשיפה לזיהום אוויר או לתנועה כבדה גורמת לאוטיזם", הבהירה ראש צוות החוקרים, הת'ר וולק, בראיון ל"לוס אנג'ס טיימס", "אבל בהחלט ייתכן שגורמים אלו תורמים להתפתחות ההפרעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully