וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם מסרב לדרישה לפנות חייליו מחוף השנהב

כ-10,000 חיילי או"ם מוצבים במדינה, ומאות מהם מאבטחים את מטהו של המנצח בבחירות אווטרה. הנשיא המכהן גבאגבו מסרב לפנות לו את כסאו, ודרש מכוחות האו"ם לעזוב את המדינה

העימות בין חוף השנהב לקהילה הבינלאומית עולה מדרגה. בסוף השבוע דרש הנשיא לורן גבאגבו מהאו"ם לפנות לאלתר את כוחותיו מהמדינה, אולם אמש (שבת) הודיע מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, כי הוא דוחה את הדרישה, והבהיר כי כוחות שמירת השלום, המוצבים במדינה מאז מלחמת האזרחים ב-2003, יישארו בה. גם צרפת, המחזיקה כוחות משלה במדינה שהייתה פעם מושבה שלה, סירבה לדרישה דומה של גבאגבו.

בחוף השנהב מוצבים כיום כ-10,000 חיילי או"ם. בשבועות האחרונים, מאבטחים מאות מהם את המלון שהפך למטהו של המנצח בבחירות, אלסנה אווטרה. גבאגבו מסרב לפנות לו את כסאו, והשניים השביעו עצמם במקביל לנשיאות לפני שלושה שבועות. מאז מצויה המדינה בתוהו ובוהו פוליטי, שבימים האחרונים אף התדרדר לחילופי אש בין הצבא, הנאמן לגבאגבו, למפגינים וכוחות הנאמנים לאווטרה. מהדיווחים מהמדינה עולה כי לפחות 30 בני אדם נהרגו בקרבות ביום חמישי. בין היתר, נמסר על אש ארטילרית סמוך למטהו של אווטרה.

חיילים מצבא חוף השנהב מפקחים על עצרת של תומכי הנשיא לורן גבאגבו באבידג'אן. AP
חיילים בעצרת תמיכה בגבאגבו, אתמול באבידג'אן/AP

האו"ם ומדינות העולם מעניקים גיבוי מלא לאווטרה, דורשים מגבאגבו להתפטר לאלתר ותובעים מהצבא להפסיק לתמוך בו. באן היה פסקני ביותר בהודעה שפרסם הלילה: "כוח שמירת השלום ימלא את המנדט שלו וימשיך לתעד כל הפרת זכויות אדם, הסתה לשנאה ואלימות או התקפות על כוחותיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully