וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהרונוביץ' יציג בצהריים את המפכ"ל החדש

בעקבות הודעת היועמ"ש כי אין מניעה משפטית למנות את ניצב יוחנן דנינו למפכ"ל, צפוי השר לביטחון פנים להודיע היום על זהות המפקח הכללי. המועמדים המובילים: דנינו ושחר איילון

בתום שבועות של עיכובים, חקירות ובדיקות שהעיבו על הליך בחירת מפכ"ל חדש למשטרה, צפוי היום (ראשון) השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' לכנס מסיבת עיתונאים בה יודיע על זהות השוטר מספר אחת. שני המועמדים המובילים לתפקיד הם ניצב יוחנן דנינו, מפקד האגף הדרומי במשטרה וניצב שחר איילון, מפקד האגף הצפוני. אליהם מצטרף גם סגן המפכ"ל, ניצב אילן פרנקו, שהוזכר כמועמד אפשרי במהלך סוף השבוע.

הליך המינוי התאפשר לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, הודיע ביום חמישי שלא קיימת מניעה משפטית למינויו של ניצב יוחנן דנינו למפכ"ל. ההערכות הן שדנינו הוא המועמד המוביל במירוץ.

הודעתו של היועמ"ש וינשטיין התקבלה לאחר שערך מספר דיונים עם צמרת משרד המשפטים, בהם נבחנו ההיבטים השונים הנוגעים למעורבותו של דנינו בשתי פרשות: האחת היא פרשת רצח מקורות משטרתיים של ימ"ר מרכז בשנת 2006, תקופה בה שימש דנינו כראש אגף החקירות במודיעין והיה אחראי על הפעלת המקורות.

הפרשה השנייה היא מעורבותו של דנינו במעצרם של האחים אברג'יל. ניצב משנה בדימוס סיימון פרי, לשעבר סגן נספח המשטרה בארצות הברית, הגיש לפני כשנתיים תלונה למבקר המדינה כנגד דנינו, בה טען שהוא פעל מתוך שיקולים לא עניינים ומנע את מעצרם של האחים והעמדתם לדין על ידי מדינת ישראל כי לא רצה שקצין אחר במשטרה יזכה ב"קרדיט" על המעצר. פרשה זו עודנה נבחנת על ידי מבקר המדינה, שאף העיר ליועמ"ש כי זיכויו המהיר של דנינו הוא "החלטה חפוזה".

בעקבות החלטת היועמ"ש בפרשה זו, הודיעה הבוקר התנועה לאיכות השלטון כי תעתור לבית המשפט העליון נגד מינויו של ניצב דנינו לתפקיד המפכ"ל. לטענת התנועה, החלטת היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, שלא להמתין לסיום הבדיקה שעורך מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס בעניינו של דנינו "מבזה את מוסד מבקר המדינה והיא בלתי סבירה באופן קיצוני".

פרשה נוספת שעיכבה את מינוי המפכ"ל היא פרשת אורי בר לב, נגדו הוגשו תלונות בגין אינוס והטרדה מינית של שתי נשים. לפני שבועיים הודיע בר לב, שנחשב מועמד מוביל לתפקיד המפכ"ל, כי הוא יוצא לחופשה מהמשטרה וכי הוא מסיר את מועמדותו לתפקיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully