וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בריטניה מסתירה מידע על נעדרי סולטן יעקוב"

לפי דיווח בעיתון "ג'ואיש כרוניקל", ממשלת בריטניה מסרבת לפרסם מסמכים שעשויים לשפוך אור על גורל החיילים זכריה באומל, צבי פלדמן ויהודה כץ שנעדרים מאז מלחמת לבנון ב-1982

ממשלת בריטניה מסרבת לפרסם מסמכים שעשויים לשפוך אור על גורלם של שלושת חיילי צה"ל שנעדרים זה 28 שנה, מאז קרב סולטן יעקוב. כך דווח בסוף השבוע בעיתון הבריטי "ג'ואיש כרוניקל". בעיתון נטען, כי הסיבה למניעת הפרסום על שלושת הנעדרים - זכריה באומל, צבי פלדמן ויהודה כץ - היא חששה של הממשלה הבריטית מחשיפת מידע רגיש שעלול לפגוע ביחסיה עם סוריה.

לפי הדיווח, ביום הקרב שאירע ב-11 ביוני 1982, במהלך מלחמת לבנון הראשונה, העביר השגריר הבריטי בסוריה דאז, אייבור לוקאס, דו"ח ללונדון שככל הנראה כלל עדות לפיה נלכדו שלושה חיילי צה"ל בידי חיילים סורים. לוקאס פרש בינתיים מהשירות הדיפלומטי וסירב להגיב לפרסום ב"ג'ואיש כרוניקל".

עוד דיווח העיתון, כי מרים באומל, אמו של זכריה באומל, פנתה באמצעות צוות משפטי לממשלת בריטניה באופן רשמי בדרישה לפרסם את המסמכים הרגישים. משרד החוץ הבריטי דחה את הפנייה כשנתיים לאחר שנעשתה.

"אני רוצה רוצה שהציבור יידע שמדובר בעניין הומניטרי", אמרה מרים באומל ל"ג'ואיש כרוניקל". לדבריה, "כבר זמן רב מגיע לאוזניי מידע על כך שבני ושני הנעדרים הנוספים נראו ברחובות דמשק. כל מי שראה זאת במו עיניו או יכול לספק מידע על כך - חייב לסייע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully