וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזכ"ל האו"ם סיכם שנה וקרא להקפיא ההתנחלויות

בנאום לסיכום 2010 קרא שוב באן קי-מון להקפיא את הבנייה בהתנחלויות, כולל במזרח י-ם. "התקדמנו הרבה השנה, אבל יש עוד הרבה עבודה לפנינו ", אמר באן

"הייתה זו שנה גדולה עבור האומות המאוחדות", אמר אמש (שישי) מזכ"ל האו"ם באן קי-מון בנאום "מצב העולם" לסיכום פעילות ארגונו בשנת 2010. באן ציין את הישגי ארגונו בעירק ובאפגניסטן, אך הזהיר גם מפני האתגרים הצפויים בסודאן ובמזרח התיכון.

בנוגע למזרח התיכון חזר באן על קריאתו לישראל לחדול מהבנייה בהתנחלויות, כולל במזרח ירושלים. הוא פנה לפלסטינים ולישראל וקרא לקדם את המשא ומתן ברצינות.

"כשאנו מביטים קדימה, האתגר העומד בפנינו הוא להמשיך להתקדם", אמר מזכ"ל האו"ם. "משאבי העולם מוגבלים יותר. הדרישות מהאו"ם גוברות. זה מחייב אותנו להתקדם במניעה, במוכנות, והכל במסגרת של שקיפות ואמינות", הוא הוסיף.

באן התייחס גם למתיחות בחוף השנהב בעקבות סירובו של הנשיא לורן גבגו לוותר על כיסאו למרות הפסדו בבחירות. לדבריו, אסור לעמוד מנגד בעוד גבגו מסרב לקבל את הכרעת העם. כמו כן התייחס באן לבחירות במיאנמר ואמר כי מדובר באירוע חשוב ומשמעותי.

לסיכום דבריו אמר מזכ"ל האו"ם: "פעולה גלובלית של ממש מחייבת תמיכה ניידת, יצירת בריתות רחבות ויצירת קואליציות. אנו חיים בעולם ייחודי, עולם שמשתנה בצורה דרמטית מאז מלחמת העולם השנייה. התקדמנו הרבה השנה, אבל אנחנו יכולים וחייבים להמשיך".

עדכון ראשון: 21:47

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully