וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבקר על "הכשרת" דנינו: החלטה חפוזה

גלעד גרוסמן, מערכת וואלה! חדשות

16.12.2010 / 21:55

היועמ"ש שוחח עם מבקר המדינה ועדכן אותו כי לא מצא סיבה משפטית למנוע מדנינו להתמנות למפכ"ל. המבקר: "החלטה חפוזה, עדיף היה לחכות לגמר הבדיקות שנערכות במשרדי לגבי דנינו"

תאגיד כאן

מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס התייחס הערב (חמישי) להחלטת היועמ"ש יהודה וינשטיין לפיה אין מניעה משפטית למנות את ניצב דנינו למפכ"ל המשטרה, וכינה אותה "החלטה חפוזה". היועמ"ש העביר את החומר שצבר בעניין לידי השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ, שמסר כי הוא צפוי להכריז על זהות מפכ"ל המשטרה החדש בתחילת השבוע הבא.

לפני פרסום ההודעה שוחחו וינשטיין ולינדנשטראוס בטלפון, והיועמ"ש עידכו כאמור את המבקר על החלטתו. לינדנשטראוס אמר לוינשטיין שהוא סבור שמדובר בהחלטה חפוזה, וכי ראוי היה שימתין עד לגמר הבדיקות שעורך המבקר בעניינו של דנינו. היועמ"ש הסביר בתגובה כי השר לביטחון פנים ביקש החלטה במהירות האפשרית בעניין, כדי שיוכל לקבוע את זהות המפכ"ל הבא. וינשטיין הוסיף כי מכיוון שבפרקליטות לא מצאו פגם בהתנהלותו של דנינו, הוחלט להודיע לשר כי אין מניעה משפטית למנות את דנינו למפכ"ל.

בהודעה שפרסם הערב היועמ"ש נכתב כי הוא קיים בימים האחרונים מספר דיונים עם צמרת משרד המשפטים, בהם נבחנו ההיבטים השונים הנוגעים למעורבותו של דנינו בשתי פרשות: האחת היא פרשת רצח מקורות משטרתיים של ימ"ר מרכז בשנת 2006, תקופה בה שימש דנינו כראש אגף החקירות במודיעין והיה אחראי על הפעלת המקורות.

הפרשה השניה היא מעורבותו של דנינו במעצרם של האחים אברג'יל, וזו גם הפרשה שחוקר מבקר המדינה. ניצב משנה בדימוס סיימון פרי, לשעבר סגן נספח המשטרה בארצות הברית, הגיש לפני כשנתיים תלונה למבקר המדינה כנגד דנינו, בה טען שהוא פעל מתוך שיקולים לא עניינים ומנע את מעצרם של האחים והעמדתם לדין על ידי מדינת ישראל כי לא רצה שקצין אחר במשטרה יזכה ב"קרדיט" על המעצר.

בהתייחסו לפרשה זו, כתב היועמ"ש גם לתנועה לאיכות השלטון, כי "הפרשה הנזכרת בתלונת מר סיימון פרי נגד ניצב דנינו מוכרת היטב למערכת שלנו - לצמרת הפרקליטות ולמחוזות הפרקליטות הפליליים - מעיסוקנו השוטף בה ומהחלטות פרקליטי המדינה בעניינים הנוגעים בפרשה". בנוסף נכתב כי כלל ההתייחסויות למקרה העלו כי "לא נמצא פגם בהתנהלותו של ניצב דנינו בפרשה".

"נעתור לבג"צ נגד ההחלטה"

ממשרד המשפטים נמסר הערב כי בחינת היועץ נעשתה על בסיס חומרים שהתקבלו ממשרד מבקר המדינה לאחר שבדק את הפרשה, וכן חומרים המתעדים את ליווי הפרקליטות בפרשות המדוברות ועל בסיס התייחסות מפורטת מגורמי הפרקליטות הבכירים שעסקו בשעתו בנושאים אלה, וקבעו שנפל פגם בהתנהלותו של דנינו.

ההחלטה התקבלה, כך נמסר, "לאחר בחינת הדברים ובשים לב לאינטרס הציבורי שלא לדחות עוד את ההכרזה על מינוי מפכ"ל, שעליו עמד בהרחבה השר לבטחון פנים במכתבו אל היועץ". בנוסף, היועץ העביר לשר גם את התשתית העובדתית הרלבנטית המתייחסת לטענות שהועלו נגד דנינו, כמו גם חומרים שהועברו ממשרד מבקר המדינה, וזאת על מנת שתשתית זו תובא בפניו, כגורם המחליט על מינוי המפכ"ל הבא.

התנועה לאיכות השלטון, שפנתה יחד עם ניצב משנה בדימוס סיימון פרי ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה לפתוח בחקירה בפרשת האחים אברג'יל, הודיעה כי תעתור לבג"ץ נגד החלטתו של וינשטיין. "ההחלטה מבזה את מוסד היועץ. היא בלתי סבירה ואין לנו אלא להצר עליה", נמסר מהתנועה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully