וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהרונוביץ יכריז על המפכ"ל החדש בתוך ימים

גלעד גרוסמן ומערכת וואלה! חדשות

16.12.2010 / 18:29

הוסר המכשול שעמד בפני מינויו של ניצב יוחנן דנינו למפכ"ל המשטרה, לאחר שהיועמ"ש בחן את מעורבתו לכאורה בשתי פרשות. השר לביטחון פנים הודיע: אחליט בעוד מספר ימים

השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ צפוי להכריז על זהות מפכ"ל המשטרה החדש בתחילת השבוע הבא. זאת, לאחר שקיבל לידיו את כל חומר החקירה הנוגע לניצב יוחנן דנינו מידי היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין. היועץ הודיע מוקדם יותר הערב לשר אהרונוביץ' כי לא קיימת מניעה משפטית למינויו של ניצב דנינו לתפקיד השוטר מספר אחת.

וינשטיין אמר כי קיים בימים האחרונים מספר דיונים עם צמרת משרד המשפטים, בהם נבחנו ההיבטים השונים הנוגעים למעורבותו של דנינו בשתי פרשות: האחת היא פרשת רצח מקורות משטרתיים של ימ"ר מרכז בשנת 2006, תקופה בה שימש דנינו כראש אגף החקירות במודיעין והיה אחראי על הפעלת המקורות.

הפרשה השניה היא מעורבותו של דנינו במעצרם של האחים אברג'יל. ניצב משנה בדימוס סיימון פרי, לשעבר סגן נספח המשטרה בארצות הברית, הגיש לפני כשנתיים תלונה למבקר המדינה כנגד דנינו, בה טען שהוא פעל מתוך שיקולים לא עניינים ומנע את מעצרם של האחים והעמדתם לדין על ידי מדינת ישראל כי לא רצה שקצין אחר במשטרה יזכה ב"קרדיט" על המעצר.

"אינטרס ציבורי שלא לדחות עוד את ההכרזה על מינוי מפכ"ל"

ממשרד המשפטים נמסר הערב כי בחינת היועץ נעשתה על בסיס חומרים שהתקבלו ממשרד מבקר המדינה לאחר שבדק את הפרשה, וכן חומרים המתעדים את ליווי הפרקליטות בפרשות המדוברות ועל בסיס התייחסות מפורטת מגורמי הפרקליטות הבכירים שעסקו בשעתו בנושאים אלה, וקבעו שנפל פגם בהתנהלותו של דנינו.

ההחלטה התקבלה, כך נמסר, "לאחר בחינת הדברים ובשים לב לאינטרס הציבורי שלא לדחות עוד את ההכרזה על מינוי מפכ"ל, שעליו עמד בהרחבה השר לבטחון פנים במכתבו אל היועץ". בנוסף, היועץ העביר לשר גם את התשתית העובדתית הרלבנטית המתייחסת לטענות שהועלו נגד דנינו, כמו גם חומרים שהועברו ממשרד מבקר המדינה, וזאת על מנת שתשתית זו תובא בפניו, כגורם המחליט על מינוי המפכ"ל הבא.

הערב גם הודיע היועץ כי לא תפתח חקירה פלילית נגד דנינו בפרשת האחים אברג'יל. במכתב ששלח עוזרו של וינשטיין, עו"ד רז נזרי, לתנועה לאיכות השלטון, נכתב כי "הפרשה הנזכרת בתלונת מר סיימון פרי נגד ניצב דנינו מוכרת היטב למערכת שלנו. על בסיס חומרים אלו, קיים היועץ המשפטי לממשלה בשבוע האחרון מספר דיונים עם אנשי משרדנו בהם נבחנו ההיבטים השונים הנוגעים לעניין. כן קיבלנו התייחסות מפורטת מגורמי הפרקליטות הבכירים - אשר עסקו בשעתו בנושא זה, שהוא בליבת העשייה והמומחיות של הפרקליטות - ומסקנתם הברורה היא כי לא נמצא פגם בהתנהלותו של ניצב דנינו בפרשה. בנסיבות אלה לא נמצא כל בסיס להורות על פתיחה בחקירה פלילית בענין נגד ניצב דנינו, כמבוקש על ידיכם".

התנועה לאיכות השלטון, שפנתה יחד עם ניצב משנה בדימוס סיימון פרי ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה לפתוח בחקירה בפרשת האחים אברג'יל, הודיעה כי תעתור לבג"ץ נגד החלטתו של וינשטיין. "ההחלטה מבזה את מוסד היועץ. היא בלתי סבירה ואין לנו אלא להצר עליה", נמסר מהתנועה.

* עדכון ראשון - 17:10

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully