וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוף השנהב בוערת: קרבות והרוגים ברחבי המדינה

לאחר שבשלושת השבועות האחרונים כיהנו במדינה שני נשיאים, פרצו היום חילופי אש בין הצבא למורדים. עדים דיווחו על ירי ארטילרי סמוך למטה של המנצח בבחירות, שמאובטח ע"י האו"ם

המצב בחוף השנהב ממשיך להידרדר, והיום (חמישי) כבר נראה כי לחימה של ממש פרצה בין תומכיהם של שני הנשיאים - אלסנה אווטרה שניצח בבחירות, ולורן גבאגבו שמסרב לפנות לו את הכסא. כמה דיווחים התקבלו במהלך היום על קרבות וחילופי אש בין הצבא, הנאמן לגבאגבו, למורדים הנאמנים לאווטרה, שזוכה גם לתמיכת חלקים ניכרים מהאוכלוסיה וכוחות האו"ם המוצבים במדינה, ואף מאבטחים את המלון המשמש לו כמטה בעיר המרכזית אבידג'אן.

חילופי אש וצמיגים בוערים ברחובות אבידג'אן, חוף השנהב. Emanuel Ekra, AP
מתרסים וצמיגים בוערים, היום באבידג'אן/AP, Emanuel Ekra

18 הרוגים, שגרירות ארה"ב נפגעה מאר-פי-ג'י

כבר בשעות הצהריים החלו לזרום דיווחים על חילופי אש במוקדים שונים באבידג'אן, ובהמשך דווח על ירי כבד סמוך למלון בו משתכן אווטרה. "יורים בכל מקום, גם ארטילריה", סיפר עד ראייה. "יש הרבה פיצוצים, והכל מגיע מכיוון המלון".

לפי הדיווחים המקוטעים, מספר בני אדם נהרגו בחילופי האש - 18 לפי העדכון האחרון. מחלקת המדינה האמריקאית אישרה בערב כי השגרירות האמריקאית באבידג'אן נפגעה מרקטת אר-פי-ג'י שנורתה במהלך חילופי האש. "לא היו נפגעים, ונגרם נזק קל בלבד", הוסיף דובר מחלקת המדינה, מארק טונר.

חילופי אש וצמיגים בוערים ברחובות אבידג'אן, חוף השנהב. רויטרס
"יורים בכל מקום, גם ארטילריה"/רויטרס

לקראת הערב דווח גם על קרבות שפרצו בין המורדים השולטים בצפון המדינה, הנאמנים לאווטרה, לצבא הנאמן לגבאגבו. לפי עדי ראייה, חילופי האש מתנהלים באזור הגבול בין צפון המדינה לדרומה.

המדינה שרויה כבר שלושה שבועות בכאוס פוליטי, מאז שוועדת הבחירות המרכזית ביטלה את ההצבעה בארבעה מחוזות בצפון המדינה, והכריזה כי התוצאות הראשוניות של הבחירות, לפיהן אווטרה ניצח בבחירות לנשיאות בפער של יותר מ-8%, אינן תקפות. גבאגבו הושבע לנשיא, כשבמקביל הושבע גם אווטרה בטקס אלטרנטיבי.

חילופי אש וצמיגים בוערים ברחובות אבידג'אן, חוף השנהב. Emanuel Ekra, AP
כוחות משטרה מול ההמונים המפגינים, היום באבידג'אן/AP, Emanuel Ekra

האו"ם ומדינות העולם העניקו גיבוי מלא לאווטרה וגינו את גבאגבו, אך הוא נותר בשלו, ודרש מהעולם "להפסיק להתערב בענייניה הפנימיים" של מדינתו. מאמצים של גורמים דיפלומטיים שונים להשיג פשרה בין הצדדים העלו חרס עד כה, ובינתיים הולכים תומכיו של אווטרה ומאבדים את סבלנותם, והם מקיימים מדי יום הפגנות גדולות באבידג'אן, מבעירים צמיגים ומתעמתים עם הצבא.

חילופי אש וצמיגים בוערים ברחובות אבידג'אן, חוף השנהב. רויטרס
"יש הרבה פיצוצים, והכל מגיע מכיוון המלון"/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully