וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: "לוקחים ברצינות" התרעות לחג המולד

מנגנוני הביטחון בעירק העבירו לאמריקאים ולאינטרפול מידע על תכנוני פיגועים של אל-קאעדה בארה"ב ובאירופה, שהושג בחקירת עצורים מהארגון. כוננות פיגועים מוגברת בעולם לקראת החג

מנגנוני הביטחון בעירק חלקו עם עמיתיהם האמריקאיים התרעות שהתקבלו במדינה לגבי פיגועים מתוכננים של אל-קאעדה בארצות הברית ובמדינות אירופה סביב חג המולד החל בסוף השבוע הבא. כך אמר היום (חמישי) גורם בממשל האמריקאי לרשת CNN.

על פי אותו מקור, המידע הושג במהלך חקירת פעילי אל-קאעדה שנעצרו על ידי השלטונות העירקיים. הוא הוסיף כי בארה"ב "לוקחים ברצינות" את הדיווח, אף שלא מוכרת התרעה ספציפית. הוא הבהיר כי אל-קאעדה בעירק עדיין נחשב בעיני הממשל ל"כוח מסוכן".

גם ללא קשר להתרעה הנוכחית, כמדי שנה, הכוננות במנגנוני הביטחון בארה"ב ובאירופה מוגברת במהלך עונת החגים. "אנחנו זוכרים מה קרה בשנה שעברה", אמר אותו גורם בהתייחסו לנסיון הכושל לפוצץ מטוס מעל דטרויט. בכיר אחר בממשל הוסיף כי "אנחנו בחונים מקרוב את המידע שהגיע מעירק".

לפי המידע שבידי העירקים, פיגוע ההתאבדות הכושל בשטוקהולם בשבת האחרונה היה הראשון מתוך סדרת הפיגועים המתוכננת. ההתרעות הועברו גם לאינטרפול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully