וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקונגרס מתנגד להכרזה חד צדדית על מדינה פלסטינית

בית הנבחרים של ארה"ב אישר החלטה המתנגדת להכרזה חד צדדית על מדינה פלסטינית. ההחלטה קוראת לממשל אובמה לפעול לסיכולו של מהלך כזה. עם זאת להצהרה אין תוקף מחייב

בית הנבחרים של ארצות הברית אישר הלילה (חמישי) בלי הצבעה החלטה המביעה התנגדות להכרזה חד צדדית על מדינה פלסטינית. לפי ההחלטה, שיש לה תוקף הצהרתי בלבד, ארה"ב תביע "תמיכה במו"מ לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני ותגנה אמצעים חד צדדיים להכריז או להכיר במדינה פלסטינית או לכל מטרה אחרת".

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו יכנס היום את שרי פורום השביעייה בלשכתו בתל אביב לדיון בביקורו של השליח האמריקאי למזרח התיכון, ג'ורג' מיטשל, וחידוש התהליך המדיני. מיטשל ייפגש היום עם שרת החוץ של האיחוד האירופי קתרין אשטון בבריסל ולאחר מכן יטוס לפריס וייפגש עם שר החוץ הצרפתי מישל אליו מרי. מטרת הפגישות היא לשרטט מתווה חדש לחידוש השיחות בין ישראל לפלסטינים. מקור פלסטיני ברמאללה מסר כי בפגישה עם אבו מאזן ביום שלישי מיטשל הציע לקיים "שיחות מקבילות" במשך שישה שבועות כדרך לחדש את המשא ומתן.

אתמול הודיעה הליגה הערבית כי היא לא תתמוך בהמשך משא ומתן בין ישראל לפלסטינים עד שארצות הברית תגיש "הצעה רצינית" לקידום תהליך השלום. מזכ"ל הליגה הערבית, עמרו מוסא, אמר לעיתונאים בקהיר כי "הוועדה החליטה שלא להמשיך במשא ומתן עד שתוגש הצעה רצינית, שתאפשר את סיומו של הסכסוך הערבי- ישראלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully