וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליגה הערבית דורשת "הצעה רצינית" להמשך המו"מ

מזכ"ל הליגה עמרו מוסא הודיע כי לא יתמוך בשיחות עד שארה"ב תציג תוכנית חדשה לקידום תהליך השלום התקוע: "מחכים להצעה רצינית שתאפשר את סיומו של הסכסוך הערבי-ישראלי"

הליגה הערבית הודיעה הערב (רביעי) כי היא לא תתמוך בהמשך משא ומתן בין ישראל לפלסטינים עד שארצות הברית תגיש "הצעה רצינית" לקידום תהליך השלום. מזכ"ל הליגה עמרו מוסא אמר לעיתונאים בקהיר כי "הוועדה החליטה שלא להמשיך במשא ומתן עד שתוגש הצעה רצינית, שתאפשר את סיומו של הסכסוך הערבי-ישראלי".

ביום שני הודתה ארצות הברית כי המגעים לחידוש הקפאת הבנייה נכשלו. האמריקאים הוסיפו כי בשל כך חזר המו"מ בפועל לימי שיחות הקרבה.

העיתון "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון פרסם הבוקר מידע מפי מקורות פלסטינים, על פיו השליח האמריקאי למזרח התיכון, ג'ורג' מיטשל, הגיש אתמול לאבו מאזן מסמך לא רשמי ובו הצעת פיתרון חלקית לסוגיות העומדות בבסיס המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים. המסמך הציע בין היתר לקיים דיון בנושא הגבולות בשיתוף ירדן ומצרים, "פתרון צודק והגיוני לפליטים והסכם על חלוקת מקורות המים". כמו כן, לטענת המקורות, הכיל המסמך הצעה "לדון בבקשות שני הצדדים בנוגע לירושלים". עם זאת, הדגישו הגורמים כי במסמך לא הוזכרו גבולות 1967, או נסיגה ישראלית מלאה ממזרח ירושלים.

גם נביל אבו רודיינה, דוברו של אבו מאזן, אישר אמש כי הממשל האמריקאי העלה בפני הפלסטינים "רעיונות חדשים להנעת תהליך השלום". לדבריו, הנהגת הרשות מצפה כעת לתשובותיה של ישראל בנוגע להצעות החדשות שהציג מיטשל. הוא התייחס לפגישתם של שרי החוץ של הליגה הערבית המתוכננת להתרחש היום, ובה צפוי להשתתף בין היתר אבו מאזן, ואמר: "נמתין לדיוניהם ולהחלטותיהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully