וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב כסא ריק: מתנגד משטר נעדר מטקס בצרפת

לאחר שהסינים מנעו ממתנגד המשטר ליו שיאובו לקבל את פרס נובל לשלום, ניצב כיסא מיותם בטקס נוסף בשטרסבורג. הפעם היה זה גיירמו פרינאס, מתנגד משטר בקובה שההגעה לטקס נאסרה עליו

חמישה ימים בלבד חלפו מאז הוענק פרס נובל לשלום למתנגד המשטר הסיני ליו שיאובו בהעדרו, ושוב מיוצג היום (רביעי) מתנגד משטר ממדינה קומוניסטית על ידי כסא ריק בטקס הענקת פרס בינלאומי יוקרתי. הרשויות בקובה מנעו את צאתו של גיירמו פרינאס לשטרסבורג שבצרפת, שם נערך טקס הענקת "פרס סחרוב לחופש המחשבה" מטעם האיחוד האירופי.

פרינאס בן ה-48 התראיין אתמול בביתו בסנטה קלרה שבקובה, וניגח את שלטונות קובה על החלטתם. השלטונות, לדבריו, מתנהלים ב"יהירות" ומגלים "זלזול בחירויות האדם".

כסא ריק מייצג את מתנגד המשטר הקובני גיירמו פרינאס בטקס הענקת פרס סחרוב לחופש המחשבה של האיחוד האירופי בשטרסבורג, צרפת. רויטרס
הכסא הריק ועליו תעודת הפרס של פרינאס, היום בשטרסבורג/רויטרס

פרינאס שוחרר מוקדם יותר השנה ממעצר ממושך, יחד עם 51 מתנגדי משטר נוספים, אחרי שפתח בשביתת רעב בכלא במחאה על היחס לאסירים הפוליטיים, והגיע אל סף מוות. פריצת הדרך שהובילה לשחרורו הושגה לבסוף בתיווך הכנסייה הקתולית.

פרס סחרוב לחופש המחשבה הוא הפרס היוקרתי ביותר של האיחוד האירופי בתחום זכויות האדם. הוא מוענק מדי שנה בפרלמנט האירופי בשטרסבורג, והזוכה מקבל כ-70 אלף דולר. בתחילת השבוע יזם יו"ר הפרלנמט פנייה אחרונה לשלטונות הקובניים לאפשר לפרינאס להגיע לטקס, אך פניו הושבו ריקם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully