וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חילול קודש" באינדונזיה: נלקח הווליום למואזין

בית משפט באינדונזיה גזר חמישה חודשי מאסר על אמריקאי שהורשע בחילול קודש לאחר שניתק את ההגברה במסגד. השופט הסביר כי עונש כבד יותר נמנע לאחר שהנאשם הביע חרטה

בית משפט באינדונזיה גזר היום (רביעי) חמישה חודשי מאסר על אזרח אמריקאי שהורשע בחילול קודש. גרגורי לוק, פנסיונר בן 64 מקליפורניה, הורשע כי ב-22 באוגוסט, בהלך חודש הרמדאן, ניתק מהחשמל את מערכת ההגברה של המואזין במסגד באי לומבוק, בו הוא מתגורר.

ראש חבר השופטים, השופט שורטויו אמר כי "הוא נמצא אשם בחילול קודש, ביצוע מעשה אלימות ומניעת אנשים ממימוש חובותיהם הדתיות". בעבר הכחיש לוק את שניתק את מערכת ההגברה מהחשמל, אולם בעקבות גזר הדין אמר כי הוא שבע רצון מעונש המאסר שנגזר עליו, שהינו קצר בחודשיים מזה שדרשה התביעה. החוק האינדונזי קובע עונש מקסימאלי של חמש שנים למי שעבר עבירה של חילול קודש.

השופט ניסה להסביר את העונש "הקל": "הנאשם מעולם לא ביצע פשע לפני כן. הוא התהנג בנימוס במהלך המשפט, והביע חרטה על מעשיו. כמו כן, הוא פעל לקידום התיירות לאינדונזיה".

בעבר אמר לוק, המנהל בית הארחה באזור המסגד, כי ביקש שינמיכו את הרמקולים בהם נשמע קולו של המואזין. לדבריו, קבוצת צעירים ששמעה את בקשתו החלה ליידות לעברו אבנים ואף רדפה אחריו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully