וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרך הפליטים לישראל: עינויים, אונס ומכות חשמל

ארגון רופאים לזכויות אדם ערך ראיונות עם עשרות פליטים שהגיעו לארץ מסיני. מדו"ח שפרסם הארגון עולה תמונה של אלימות חמורה המופעלת נגדם כולל חטיפה תמורת כופר ואונס הנשים

מדו"ח שפרסם הבוקר (רביעי) ארגון רופאים לזכויות אדם בעקבות ראיונות עם פליטים שהגיעו לארץ דרך סיני, עולה תמונה קשה של מסכת ההתעללות שעוברים הפליטים בדרכם. לפי הדו"ח 77% מהפליטים שנשאלו מדווחים על אלימות שהופעלה נגדם. 23% מהנשאלים דיווחו כי האלימות הופעלה נגדם באמצעות כוויות, צריבת ברזל לוהט, מכות חשמל ותלייה מהרגליים או מהידיים ו-38% מהנשים מדווחות על אלימות מינית.

הארגון החל לתשאל את הפליטים המגיעים לארץ בעקבות תופעה בה פליטות רבות ששוחררו ממעצר ביקשו לעבור הפלה. בחודשיים האחרונים ראיין הארגון 167 פליטים, 108 גברים ו-59 נשים. מן הראיונות עולה כי קבוצות של פליטים, מאריתריאה בעיקר, להם הבטיחו המבריחים מעבר לישראל דרך סיני, מוחזקות בקונטיינרים ממתכת או במחנות מיוחדים. השבויים עוברים עינויים, כוויות, ניצול ומכות. רבים מהן עדים למקרים של אלימות, אונס ואף מוות.

עוד עולה מהראיונות כי המבריחים מתקשרים לקרוביהם, משמיעים להם את זעקות הכאב, ודורשים מהם להעביר דמי כופר על מנת להבטיח את מעברם של השבויים לישראל דרך הגבול עם מצרים. בשל גובה הסכומים המבוקשים, פעמים רבות נדרשים לקרובים שבועות ואף חודשים להשיג את הכסף ולהעבירו, ומשך כל אותו זמן השבויים נשארים במדבר. בזמן זה מופרדות הנשים משאר הקבוצה, נכלאות בחדרים מבודדים, ונתונות לאלימות פיסית ומינית ונאנסות פעמים רבות על ידי שוביהן.

מקרים אלה מצטרפים למדיניות הירי על מנת להרוג של כוחות הביטחון המצרים ולמדיניות ההחזרה החמה בה נוקט לעיתים צה"ל לכדי תמונה עגומה של מצב הפליטים. יש לציין שהחזרה חמה של פליטים למקום בו נשקפת סכנה לחייהם מנוגדת לאמנות הבינלאומיות שישראל חתומה עליהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully