וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מייקל אורן: "ישראל עדיין מצפה לקבל חמקנים"

שגריר ישראל בארה"ב התייחס לכישלון המו"מ בנוגע להקפאה והבהיר כי "מטוסי החמקן עדיין על השולחן". על סדר העדיפויות: "ההתנחלויות נמצאות תחת נושא הגבולות שנמצא תחת נושא הביטחון"

שגריר ישראל בארצות הברית, מייקל אורן, סיפר כי ישראל עדיין מצפה לרכוש מטוסי חמקן נוספים מדגם F35 מארצות הברית על אף כישלון העסקה להקפאת הבנייה בהתנחלויות. בראיון שהעניק למערכת החדשות של "בלומברג" ושמתפרסם הבוקר (רביעי) אמר אורן כי "המטוסים הללו יגיעו בנוסף ל-20 המטוסים שכבר הזמנו", וציין כי "הם לגמרי נמצאים על השולחן".

בראיון פירט אורן את הסיבות שלטענתו הובילו לכישלון העסקה. "הפלסטינים סירבו לקבל הקפאת התנחלויות שלא תכלול את ירושלים", הוא הסביר ופירט את הסדר בו ישראל מתכוונת לדון בסוגיות הליבה: "עבור ישראל, נושא ההתנחלויות נמצא תחת נושא הגבולות שנמצא תחת נושא הביטחון. הסדרי הביטחון צריכים להיות מוסדרים לפני כל דבר אחרת".

אורן ציין כי "ככל שנרגיש יותר ביטחון, כך נהיה יותר גמישים מבחינת ויתורים", והסביר כי "צריך לזכור שאנחנו מסתכלים על מדינה פלסטינית שתהיה ממש ליד הערים הגדולות שלנו. ממש ליד תל אביב, ממש ליד נמל התעופה הגדול שלנו. אנחנו לוקחים כאן סיכונים רציניים".

השגריר בארצות הברית ציין עוד כי "ישראל חוששת מתסריט של סיוט, בו המדינה תותקף מהמזרח, ובמיוחד מהגבול הפרוץ בין המדינה הפלסטינית העתידית וירדן". הוא הסביר כי "לא ניתן לדבר על הביטחון מבלי לדבר על סוגיית הפליטים. זכות השיבה תהפוך את ישראל למדינה פלסטינית דה פקטו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully