וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין: יש סיכום עם צ' קוריאה על הרגעת המתיחות

מבייג'ינג נמסר כי הבכיר הסיני שביקר בפיונגיאנג סיכם על חידוש השיחות הרב-צדדיות, "כדי לנקות את קוריאה מנשק גרעיני". דיווח בדרום קוריאה: יש לצפון עוד מתקני העשרת אורניום

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: יאיר דניאל)

סין הודיעה היום (שלישי) כי הצליחה להשיג סיכום עם צפון קוריאה על הרגעת המתיחות באזור, בעקבות התקריות האחרונות בין הקוריאות שהגיעו לשיא בהפגזת האי יאונפיאונג על ידי צבא הצפון בחודש שעבר.

דוברת משרד החוץ הסיני, ז'יאנג יו, אמרה כי שליחה של בייג'ינג לפיונגיאנג, דאי בינגואו, שנועד בשבוע שעבר עם מנהיג הצפון קים ז'ונג-איל, הצליח להגיע עמו להבנות לפיהן "כל הצדדים יפעלו להרגעת המתיחות". עוד כולל ההסדר, לדבריה, הסכמה של כל הצדדים כי יש להמשיך בשיחות הרב-צדדיות, "במטרה לנקות את חצי האי הקוריאני מנשק גרעיני".

ההודעה מגיעה אחרי פרסום דו"ח שירותי המודיעין של דרום קוריאה, לפיו הצפון מעשיר אורניום באופן חשאי בשלושה או ארבעה מתקנים שונים, בנוסף על מתקן ההעשרה המרכזי ביונגביון, שקיומו נחשף בשבוע שעבר. "ניסיונות העשרת האורניום מתנהלים באתרים שונים", אמר גורם רשמי שסירב להזדהות.

שר החוץ של דרום קוריאה, קים סונג-הואן, אמר הבוקר כי הוא אינו יכול לאשר או להפריך את הדיווח, אך אמז כי הוא נכון: "זה דיווח שמבוסס על מידע מודיעיני. אני יכול רק לומר שאנחנו עוקבים אחר העניין הזה כבר זמן מה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully