וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נופל וקם: ברלוסקוני שרד את האי-אמון בפרלמנט

ר"מ איטליה הפריך את התחזיות, שצפו כי לא יצליח להתגבר על אבדן תמיכת יו"ר הפרלמנט פיני, ועבר ברוב דחוק את ההצבעות הגורליות בסנאט ובבית התחתון. מפגינים נגדו התעמתו עם המשטרה

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: יאיר דניאל; ריינות: אביב אברמוביץ')

השורד הגדול של הפוליטיקה האיטלקית עשה זאת שוב. 630 חברי הבית התחתון של הפרלמנט באיטליה דחו בצהריים (שלישי) את הצעת האי אמון בממשלתו של סילביו ברלוסקוני, ברוב דחוק ביותר: 314 מתנגדים מול 311 תומכים. מוקדם יותר דחה גם הסנאט, הבית העליון, את הצעת האי אמון, ברוב של 162 מול 135.

בכך נקבע כי הממשלה תישאר על כנה, לפחות לעת עתה, וברלוסקוני, שנבחר לראשונה לראשות הממשלה ב-1994, ימשיך בקדנציה השלישית שלו - בניגוד לתחזיותיהם של רבים, שצפו כי לא יצליח להתגבר על אבדן תמיכתו של יו"ר הפרלמנט ג'אנפרנקו פיני, שהיה בעל בריתו הקרוב עד לפנ כמה חודשים, אך פרש מהקואליציה יחד עם 40 חברי מפלגתו.

עם זאת, באיטליה מעריכים כי למרות ההצבעה היום, הממשלה תתקשה מעתה לתפקד ולהעביר חוקים בפרלמנט, בגלל הרוב הזעום לו היא זוכה. כמו כן, יצטרך ברלוסקוני - לצד שאר השערוריות שהוא "סוחב" - להתמודד עם החקירה שפתחו נגדו לפני כמה ימים רשויות התביעה במדינה, בחשד ש"קנה" קולות של חברי פרלמנט שהשתתפו בהצבעה היום.

ההצבעה בבית התחתון נערכה בתום דיון סוער, שכמעט והידרדר לתגרת ידיים במהלך ההצבעה עצמה. פיירלואיג'י ברסאני, מנהיג "המפלגה הדמוקרטית" מהשמאל שהגישה את הצעת האי אמון, כינה את תוצאות ההצבעה "ניצחון פירוס" של ברלוסקוני. "אתה, ראש הממשלה", קבע, "כבר לא נמצא בעמדה שבה אתה יכול למשול".

במקביל להצבעה, התעמתה משטרת רומא עם מפגינים שהתאספו מחוץ לבניין הסנאט, ויידו כלפיו חזיזים ופצצות צבע. גם במקומות נוספים באיטליה התקיימו היום הפגנות של מגזרים שונים נגד המשך שלטונו של ברלוסקוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully