וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת המתאבד משטוקהולם: הוא יצא עם ישראלית

בני משפחתו של תאימור אל-עבדאללי אמרו ל"טלגרף" כי בצעירותו לא היה לו קשר לדת, הוא אהב לשתות ולבלות והיו לו הרבה "חברות" - בהן ישראלית. ההקצנה הדתית החלה כשלמד בבריטניה

בני משפחתו של תאימור עבד אל-וואהב אל-עבדאללי, המחבל שפוצץ עצמו בשבת בשטוקהולם בירת שבדיה, טוענים כי בצעירותו בשבדיה לא גילה כלל עניין באיסלם, וההקצנה הדתית שהובילה אותו לפיגוע חלה במהלך שנות לימודיו באוניברסיטת בדפורדשייר שבעיר לוטון בבריטניה. את טענותיהם מפרסם היום (שלישי) ה"דיילי טלגרף".

"אין ספק שתאימור השתנה מאז שהוא עבר לבריטניה", סיפר ל"טלגרף" חבר של המשפחה, שבחר להישאר בעילום שם. "הוא היה שותה בירה עם חברים ויוצא למועדוני לילה. לא היה לו אכפת מפוליטיקה או מדת. אפילו הייתה לו חברה ישראלית. היו לו הרבה חברות, הוא נהנה מהחיים".

אל-עבדאללי פוצץ עצמו בשבת בערב ברחוב הומה בקונים בבירת שבדיה, זמן קצר אחרי שניסה לפוצץ מכונית תופת. הוא הצליח לפצוע שני אנשים. קודם לכן הקליט הודעת קבלת אחריות, שבה הבטיח "להרוג את בניכם, בנותיכם, אחיכם ואחיותיכם" כתגובה למעורבות השבדית בכוחות הבינלאומיים בעירק ובאפגניסטן. במקביל לפיגוע התקבלה בכלי התקשורת השבדיים הודעה הקושרת בינו גם לאיורי הנביא מוחמד שצייר הקריקטוריסט השבדי לארס וילקס.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תאימור בצעירותו/מערכת וואלה!, צילום מסך

המהפך: קרא לבנו אוסמה

אתמול התבררה זהותו של אל-עבדאללי, עירקי שהיגר לשבדיה בילדותו, ובשנים האחרונות חי ולמד בבריטניה. על פי העדויות שאסף העיתון, בשנים אלו חלה אצלו הקצנה דתית דרמטית, והוא החל לתמוך בארגוני טרור. הוא גידל זקן, ואף קרא לבנו אוסמה, על שמו של מנהיג אל-קאעדה, אוסמה בן לאדן.

בין היתר התברר, כי אל עבדאללי סולק בעבר מאחד המסגדים באזור לוטון, בגלל שהביע דעות איסלאמיות קיצוניות ואף ניסה לגייס פעילים קיצוניים נוספים. כדי לפעול נגד הנוכחות האמריקאית בעירק ובאפגניסטן. ראש המרכז האיסלמי בלוטון סיפר לרויטרס כי במהלך מפגש במסגד ב-2007, הוכיח את אל-עבדאללי על הפרשנות השגויה שלו לקוראן - והאחרון יצא בסערה מהמסגד ולא שב מאז. בדיעבד התברר, כי מאותו רגע העתיק את פעילותו לאוניברסיטה, שם הקים תא איסלמי קיצוני.

התהליך שעבר על אל-עבדאללי בבריטניה מגביר את הדיון הציבורי בממלכה לגבי הפעילות האיסלמית באוניברסיטאות בשטחה, שהצמיחו כבר כמה טרוריסטים, בהם למשל עומר עבד אל-מוטלב, שפוצץ עצמו במטוס בארה"ב בשנה שעברה. קולות רבים קוראים לממשלה להקשיח את צעדיה לפיקוח על התאים האיסלמיים באוניברסיטאות. וכעת נבדק כמה פעילים הצליח לגייס אל-עבדאללי לתא שהקים. בשירות הביטחון MI-5 חושדים שמדובר בעשרות.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully