וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נלחם על חייו: ההצבעה הגורלית של ברלוסקוני

אחרי שמונה שנות שערוריות מין והאשמות בשחיתות, יקיים היום הפרלמנט האיטלקי הצבעת אי-אמון בממשלתו של סילביו ברלוסקוני, שאיבד את תמיכת בעל בריתו המרכזי, מנהיג הימין פיני

מוכה וחבול, למרות החיוך התמידי שנשמר על פניו, יוצא היום סילביו ברלוסקוני לאחד הקרבות הקשים של חייו - שעלול לסיים את דרכו, לפחות לקדנציה הזו, בלשכת ראש ממשלת איטליה. שני בתי הפרלמנט של איטליה יקיימו היום הצבעת אי-אמון בממשלה, ומצבו של ראש הממשלה מעורער ביותר, על רקע איבוד תמיכתו של מי שהיה עד לאחרונה בעל בריתו המרכזי - יו"ר הבית התחתון וראש מפלגת "הליגה הצפונית" הימנית, ג'אנפרנקו פיני.

ראש הממשלה שבע השערוריות פנה אתמול לחברי הפרלמנט בניסיון אחרון להציל את ממשלתו. בנאום בפני הסנאט, הבית העליון, הפציר ברלוסקוני בחברי הבית "להיות אחראים ולחשוב שוב על השטות הפוליטית של יצירת משבר ללא פתרונות נראים לעין". היציבות הפוליטית, גרס, חיונית לאיטליה כדי שתוכל להתמודד עם האתגרים הכלכליים העומדים בפניה.

ראש הממשלה בן ה-74 אמנם צפוי לזכות באמון הסנאט, אך הוא מצוי בבעיה רצינית בבית התחתון, שם תוכרע ההצבעה כנראה על חוט השערה בין 630 הצירים - היות ש-40 חברי מפלגתו של פיני צפויים כנראה לחבור למפלגות השמאל ולהצביע נגד הממשלה שבה היו חברים עד לפני חודשים אחדים. "קרב עד הקול האחרון", נכתב היום בכותרת הראשית של העיתון "לה סטמפה". פיני עצמו לא העניק סיכויים רבים לראש הממשלה. "אין לי כדור בדולח", אמר שלשום, "אבל אני מאמין שברלוסקוני לא יקבל את אמון הפרלמנט".

ערב ההצבעה, ספג ברלוסקוני גם מכה נוספת: בסוף השבוע התברר כי רשויות התביעה באיטליה חוקרות חשד שהוא ניסה לקנות קולות של חברי פרלמנט לקראת ההצבעה היום. הגילוי הגביר את הקריאות להדחתו.

אם יפסיד, יהיה ברלוסקוני מחויב להתפטר מתפקידו, ובכך יסתיימו שמונה שנות שלטון צבעוניות, אותן החל בפופולריות עצומה, שהלכה ודעכה ככל שהתרבו השערוריות, החשדות לשחיתות והפרסומים על מסיבות הוללות ראוותניות ורומנים מזדמנים עם דוגמניות, שחקניות פורנו ונערות ליווי - לפחות ארבע בשנתיים האחרונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully