וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ענק דיפלומטי": מת שליח ארה"ב לאפגניסטן

מכה לממשל: ערב הצגת המדיניות החדשה באפגניסטן, מת האיש שהיה אמור להוביל אותה - הדיפלומט הוותיק ריצ'רד הולברוק, מאדריכלי הסכם השלום בבוסניה. אובמה: "מיליונים חייבים לו חייהם"

גיבוש הסכם שלום היסטורי בבוסניה ב-1995 וכתיבת חלק מ"מסמכי הפנטגון" המפורסמים שתיעדו את המעורבות האמריקאית בווייטנאם הם רק שתיים מנקודות הציון המשמעותיות בדרכו של ריצ'רד הולברוק, איש משרד החוץ האמריקאי שמת הלילה (שלישי) בגיל 69.

הולברוק הלך לעולמו לפני שהספיק להשלים את משימתו האחרונה: השכנת שלום באפגניסטן ובפקיסטן, בהן שימש כשליחו המיוחד של הנשיא ברק אובמה. ה"וושינגטון פוסט" מגלה היום כי מילותיו האחרונות, לפני שנכנס אמש לניתוח לאיחוי קרע באבי העורקים שלו, היו "חייבים לעצור את המלחמה באפגניסטן". במשך 20 שעות ניסו המנתחים לאחות את הקרע, אך העלו חרס בידם, והוא מת.

בצמרת האמריקאית ספדו במילים חמות לדיפלומט הוותיק, שמותו הפתאומי - שלושה ימים אחרי שהתמוטט בפתאומיות בתום פגישה עם מזכירת המדינה הילרי קלינטון - מהווה מכה קשה לממשל, ימים ספורים לפני ההכרזה על מדיניות חדשה באפגניסטן. הולברק היה ממובילי המהלך להוצאת הכוחות האמריקאיים מהמדינה, והעברת הסמכויות לידי הממשל המקומי.

הנשיא אובמה כינה את הולברוק "ענק אמיתי של מדיניות חוץ אמריקאית שהפך את אמריקה לחזקה יותר, בטוחה יותר וזוכה ליותר כבוד". לדברי הנשיא, "מיליוני אנשים בעולם חבים לו את חייהם או את השיפור בחייהם. הוא היה דמות ייחודית באמת, שייזכר בזכות הדיפלומטיה חסרת הלאות שלו, אהבתו למולדתו וחתירתו לשלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully