וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשכנזי: מעולם לא חשבתי שגלנט מעורב במסמך

בראיון לגל"צ התייחס הרמטכ"ל ל"מסמך גלנט", ואמר כי "יש לי שאלות על המסמך שנותרו ללא תשובות". הוא סירב לומר האם גלנט הוא הרמטכ"ל הטוב ביותר שצה"ל יכל לקבל

הרמטכ"ל, רב אלוף גבי אשכנזי, התייחס הבוקר (שלישי) לפרשת "מסמך גלנט" ואמר כי "האחריות על הטיפול במסמך היא שלי יש האומרים שהייתי צריך לנהוג אחרת, אבל בכל אופן לא חשבתי ואני לא חושב שליואב גלנט יש חלק במסמך. לא הופתעתי מהודעת המשטרה שאיש בצבא לא אחראי לכתיבתו או להפצתו של המסמך.

בראיון לגלי צה"ל לקראת ה"שירותרום" הנערך היום, אמר אשכנזי, כי "אני מקבל מלא מסמכים חסרי חשיבות שאני דואג לגרוס ואולי זה מה שהייתי צריך לעשות גם עם המסמך הזה. מצד שני המרחק בין המכתב הזה לבין שמועות על פוטש הן לא נכונות".

לדברי אשכנזי, "נכון לחכות לבדיקת המבקר ואני מניח שאני יודע מה יהיו התוצאות. לא יודע אם הולכתי שולל על ידי הרפז, אבל יש לי שאלות על המסמך שנותרו ללא תשובות".

אשכנזי סירב לענות לשאלה האם צה"ל מקבל בפברואר את הרמטכ"ל הטוב ביותר שיכול להיות לו, והסכים לומר רק כי "לגלנט יש את הכלים והכישורים לקחת את צה"ל להיכן שצריך. מצפה לו עבודה רבה ואתגר לא פשוט והוא מבין את זה".

על יחסיו המתוחים עם שר הביטחון ברק אמר: "מעולם לא אמרו לי שאהיה בתפקיד חמש שנים, אבל לא אני זה שצריך לומר למה היה צריך להודיע לי שלא אעשה שנה חמישית. היו כל מיני דברים שמוטב היה לוותר עליהם, אך מעולם לא חשבתי להתפטר בגלל חילוקי הדעות".

על דבריו של מח"ט הצנחנים, אהרון חליווה, שהתבטא נגד ישיבות ההסדר אמר אשכנזי: "מותר למפקדים שתהיה להם דעה אם כי זאת לא הדרך להתנסח. זאת עמדת המח"ט אך מה שקובע זו עמדת צה"ל. ההסדר כן משתנה והמסלולים הופכים יותר ארוכים ואני מבין את הרצון שכולם יעשו תקופת שירות שווה. אבל תלמידי הישיבות הם תורמים לצה"ל גם בלחימה וגם בשדרת הפיקוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully