וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלזיה: כך ייעשה למי שישווה הממשלה לאהוד ברק

יו"ר האופוזיציה אנואר איברהים ביקר את הסיסמה "מלזיה אחת" של הממשלה, וטען כי הועתקה מ"ישראל אחת" של ברק. ההשוואה לא מצאה חן בעיני ועדת משמעת של הפרלמנט, שהשעתה אותו לחצי שנה

ועדה משמעתית של הפרלמנט במלזיה המליצה היום (שלישי) להשעות לחצי שנה את יו"ר האופוזיציה, אנואר איברהים, משום ש"ניצל לרעה את זכויותיו כחבר פרלמנט". ההחלטה התקבלה בעקבות ביקורת שהשמיע איברהים כלפי סיסמת האחדות הלאומית של הממשלה, "מלזיה אחת", שלדבריו הועתקה מהברית הפוליטית "ישראל אחת" שהקים אהוד ברק בישראל בסוף שנות ה-90.

כעיקרון, נהנים חברי הפרלמנט במדינה המוסלמית מחופש ביטוי, אך בכל זאת באפריל האחרון יזמה הממשלה דיון בהתבטאותו של איברהים בוועדת המשמעת. "חברי הוועדה הסכימו שהתבטאותו של חבר הפרלמנט אינה נכונה, ומהווה שימוש לרעה בזכויותיו", נכתב בהחלטת הוועדה. "לפיכך מוחלט להשעותו מכל תפקידיו הפרלמנטריים למשך שישה חודשים". הוועדה גם הזהירה חבר פרלמנט נוסף, שהיה חבר בוועדה אך פרש ממנה בטענה שהחלטתה לגבי איברהים התקבלה מראש.

איברהים, בעבר שר החוץ של מלזיה, פוטר ונשלח לכלא לפני עשור בעקבות האשמתו בעבירות מין ושחיתות. בימים אלו הוא עומד למשפט נוסף, בגין יחסים בלתי הולמים עם עוזר צעיר שלו.

הסיסמה "מלזיה אחת", שיזם ראש הממשלה שנבחר בשנה שעברה, נג'יב ראזק, היא חלק מניסיון שלו לפנות למיעוטים הלאומיים הגדולים במלזיה - בראש ובראשונה סינים והודים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully