וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ידע זה כוח: גרסת הויקיפדיה של קובה

קובה העלתה גרסה משלה לאנציקלופדיה המקוונת, מתוך מטרה "להפיץ ידע מנקודת מבטם של המתנגדים לקולוניאליזם". על ארה"ב נכתב: "גזלה אדמה לשימוש המונופולים שלה"

"ידע הוא כוח" קבע הפילוסוף האנגלי פרנסיס בייקון, באימרה שהפכה לקלישאה שחוקה בעידן האינטרנט. אבל בקובה כנראה עדיין לוקחים ברצינות את דבריו, והחליטו להעלות הלילה (שלישי) את האנציקלופדיה המקוונת שאמורה להוות חלופה לויקיפדיה האמריקאית.

האתר, www.ecured.cu, עלה כבר אתמול, ויש בו 19,345 ערכים שונים, אולם הפתיחה הרשמית תהיה היום. לפי יוצריו, מטרתו היא "ליצור ולהפיץ ידע על כולם ולמען כולם". המייסדים אף הכריזו על מניעיהם האידיאולוגיים ואמרו כי "הפילוסופיה שלנו היא צבירה ופיתוח של ידע, למטרה דמוקרטית וללא כוונת רווח, מנקדות מבטם של מתנגדי הקולוניאליזם".

אחד הערכים הבולטים בטעינותם הפוליטית הוא זה של ארה"ב, עליה נכתב כי היא "צורכת 25% מהאנרגיה שמיוצרת בכדור הארץ, ולמרות עושרה, למעלה משליש מהאוכלוסייה שלה לא נהנית מביטוח בריאות". עוד נאמר על היריבה מצפון כי היא "גזלה אדמות ומשאבי טבע ממדינות אחרות כדי שישמשו את עסקיה והמונופולים שלה".

כמו כן כוללת האנציקלופדיה ערכים מפורטים, וחיוביים יותר מזה שעוסק בארה"ב, על דמויות מפתח בפוליטיקה של קובה, בהם פידל קסטרו, ואחיו ראול. יצוין, כי מתוך אוכלוסיה של 11.2 מיליון בקובה, רק ל-1.6 מיליון בני אדם יש גישה לאינטרנט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully