וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ למיטשל: נעבוד יחד להקים נתיב חדש לשלום

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם השליח האמריקאי למזרח התיכון, ג'ורג' מיטשל, והביע תקווה להשגת הסכם "בחודשים הקרובים". מיטשל: "הצדדים ידברו על כל סוגיות הסדר הקבע"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הערב (שני) במעונו עם השליח האמריקאי למזרח התיכון, ג'ורג' מיטשל. לפני הפגישה, אמר נתניהו למיטשל כי "אנחנו הולכים לעבוד יחד כדי להקים את הנתיב החדש להשגת מטרה משותפת, כאשר הסכם יבטיח גם שלום וביטחון שגשוג. זוהי מטרה ראויה ואני יודע שהנשיא, מזכירת המדינה והממשל האמריקאי רואים עצמם מחויבים לשלום, כמו שאנחנו, ואני מקווה ששכנינו הפלסטינים ישתתפו איתנו כדי להשיג את זה בחודשים הקרובים".

מיטשל, שנחת מוקדם יותר בארץ, ציין כי "בשיחות הישירות, שני הצדדים החליטו יחדיו לדבר על כל סוגיות הסדר הקבע ולסלול את הדרך להסכם שלום סופי. זאת עדיין המטרה שלנו". לאחר מכן, ציטט מיטשל מנאומה של מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, ביום שישי בפורום סבן.

בנאומה אז הבהירה קלינטון כי ארה"ב תאיץ בישראל ובפלסטינים לפתור את בעיות הליבה העומדות כמכשול לשלום. לדבריה, שני הצדדים צריכים להתקדם למרות הקיפאון בשיחות הישירות ביניהם. קלינטון הכריזה עוד כי ארה"ב תפתח בסבב נוסף של שיחות עקיפות מתוך כוונה להגיע להישגים שיבטיחו מסגרת להסכם שלום תוך מספר חודשים.

"ארצות הברית לא תהיה משתתפת פאסיבית בשיחות", אמרה אז קלינטון. "נלחץ על הצדדים להציג את עמדותיהם בנושאי הליבה ללא דיחוי, מתוך אמון ובפירוט רב". קלינטון הוסיפה כי "נעבוד על צמצום הפערים, נשאל שאלות קשות ונצפה לתשובות ענייניות". היא הדגישה כי ארה"ב תעלה הצעות לקידום השיחות "בזמן המתאים לכך". היא פירטה אף את נושאי הליבה הכוללים לדבריה: ביטחון, גבולות, מים והתנחלויות ואת שני הנושאים הרגישים: ירושלים ובעיית הפליטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully