וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אילון: "ונצואלה - הבסיס של אירן בד' אמריקה"

סגן שר החוץ נפגש עם כתבים ממדינות דרום אמריקה בניסיון למזער נזקים בעקבות ההכרה של חלק מהן במדינה פלסטינית. במסר לצ'אווס אמר אילון: "ונצואלה ואירן חברו ליצירת ציר טרור"

"ונצואלה היא הבסיס הקדמי של אירן ביבשת אמריקה הלטינית. שתי המדינות חברו יחד לשם יצירת ציר טרור קונבנציונאלי וגרעיני, לא רק על המזרח התיכון, אלא גם על יבשת אמריקה וארה"ב בפרט", כך אמר היום (שני) סגן שר החוץ, דני אילון, בתדרוך שערך לכ-20 כתבים זרים ממדינות דרום אמריקה.

אילון התייחס לאיום האירני והבהיר כי "אירן היא הבעיה המרכזית המאיימת על שלום העולם, והשנה הקרובה תהיה מכרעת בנושא. אירן גרעינית תוביל למרוץ חימוש גרעיני במזרח התיכון, לאיום בטילים ארוכי טווח באירופה ואף לחימושה של היבשת הלטינית בחצר האחורית של ארצות הברית".

כמו כן, התייחס אילון למאמץ הפלסטיני להגיע למדינה פלסטינית שלא בהסכם עם ישראל. הוא הביע תקווה כי שאר המדינות בדרום אמריקה יבהירו לפלסטינים כי הפתרון טמון אך ורק במשא ומתן ישיר ללא תנאים מוקדמים ובתום לב. "מדינה פלסטינית לא תקום דרך הצהרות בבואנוס-איירס או בברזיליה, אלא דרך משא ומתן עם הממשלה הנבחרת בירושלים", טען אילון.

למרות ההכרה במדינה פלסטינית על ידי ארגנטינה וברזיל, שיבח סגן שר החוץ את היחסים "המצוינים" בין מדינות דרום אמריקה לבין ישראל, והביע תקווה כי הללו יעמיקו אף יותר. "לישראל ואמריקה הלטינית יש הרבה מן המשותף והמדינות יכולות לתרום רבות זו לזו בתחומי הכלכלה, החקלאות והטכנולוגיה", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully