וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוף השנהב: חיילים סביב מטה הטוען לנשיאות

כמעט עימות באבידג'אן: חיילי הצבא, הנאמן ללורן גבאגבו, המפסיד בבחירות שמסרב לפרוש, התקרבו לכוח האו"ם המאבטח את אלסנה אווטרה, ונסוגו. האיחוד האירופי יטיל סנקציות על גבאגבו

חוף השנהב מתקרבת לנקודת רתיחה? כ-20 מחיילי הצבא הקיפו אחר הצהריים (שני) את מלון "גולף" באבידג'אן, שבו משתכן אלסנה אווטרה, שניצח בבחירות לפני כשבועיים, יחד עם תומכיו. סביב המלון מוצבים זה שבועיים חיילי או"ם, המגנים על אווטרה מפני פגיעה אפשרית בו. במלון נמצאים גם חיילים מכוחות המורדים הנאמנים לאווטרה ("הכוחות החדשים" - FN).

לפי הדיווחים המגיעים מאנשיו של אווטרה, חיילי הצבא הקימו מחסום בכביש הגישה למלון, אך כעבור שעתיים הסירו אותו לאחר שחיילי ה-FN התקרבו אליהם.

"הם ניסו למנוע מאנשים לעבור, ובסוף עזבו", אמר דוברו של אווטרה. "כמה מאנשינו התקרבו אליהם, אך לא הייתה תקרית".

תומכיו של אלסנה אווטרה מפגינים ברחובות אבידג'אן, חוף השנהב. Schalk van Zuydam, AP
תומכיו של אווטרה מפגינים השבוע ברחובות אבידג'אן/AP, Schalk van Zuydam

הסנקציות: הקפאת נכסים, הקפאת ויזות

צבא חוף השנהב שומר על נאמנות לנשיא היוצא, לורן גבאגבו, שמסרב לפנות את הדרך לאווטרה, ואף השביע עצמו לכהונה נוספת במקביל להשבעתו של אווטרה. בשבועיים שחלפו מאז ההשבעה הכפולה, שרויה המדינה בתוהו ובוהו פוליטי, כשהאו"ם ומדינות העולם מגבים את אווטרה, אך גבאגבו ממשיך לתפקד כראש ממשלה בפועל.

בתוך כך, הולך וגובר הלחץ הבינלאומי על גבאגבו. שרי החוץ של האיחוד האירופי, שנועדו היום לפגישתם החודשית בבריסל, החליטו על הטלת סנקציות נגד הנשיא ונגד תומכיו. בשלב זה לא נמסר פירוט של הסנקציות, אולם הן צפויות לכלול הקפאת נכסים ואיסור על הנפקת אשרות כניסה (ויזה) למדינות האיחוד.

"המועצה החליטה להתחיל ללא דיחוי באימוץ צעדים ממוקדים נגד כל אלו שמונעים שלום ופיוס לאומי", נכתב בהחלטה, "ובפרט אלו המעמידים בסכנה את יישום תוצאות הבחירות". צוות של דיפלומטים יגבש רשימה של כל מקורבי גבאגבו שעליהם יחולו הסנקציות.

  • עוד באותו נושא:
  • חוף השנהב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully