וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלצת מומחי הכרישים בסיני: לא להאכיל הדגים

חופי שארם ייפתחו מחדש לרחצה וצלילה, בתנאי שימולאו הנחיות צוות המומחים, שאסר על השלכת פתיונות לדגים והמליץ על הקמת מגדלי תצפית על החופים. ואיך זה קשור להתחממות כדור הארץ?

צוות המומחים שמונה כדי לבחון את סדרת התקפות הכרישים בחופי חצי האי סיני הגיש היום (שני) את המלצותיו לרשויות המצריות, ואלו אימצו אותן. בין היתר, המליץ הצוות לאסור על האכלת הדגים באזור, ועל השלכת נבלות של חיות לים. הצוות הציע לקנוס מקומיים ותיירים שמשליכים למים פיתיונות כדי למשוך דגים לאוזרי הצלילה. המומחים המליצו גם להקים מגדלי תצפית על החוף, ולהפעיל סיורים על החופים שיזהירו תיירים במידת הצורך.

בין ההסברים הנוספים ל"מכת הכרישים" מנו המומחים גם את הדיג המוגבר באזור, גורם למחסור במזון עבור הכרישים, שפונים לחפש טרף חלופי. הסבר נוסף הוא התחממות המים - כתוצאה מהתחממות כדור הארץ - שבעקבותיה שינו הכרישים את אזורי המחייה שלהם.

בשבוע שעבר נהרגה תיירת גרמנייה בת 70 מתקיפת כריש באחד החופים בשארם א-שייח, רק כמה ימים אחרי ששלושה תיירים רוסים נפצעו קשה בשתי תקריות נוספות.

מושל דרום סיני, מוחמד שושה, הודה היום כי ההחלטה לפתוח מחדש את החופים כמה ימים אחרי שתי התקיפות הראשונות, בעקבות לכידתם של שני כרישים, הייתה טעות פזיזה שגרמה למות התיירת הגרמנייה. "ללא ספק טעינו", אמר, והסביר ששני הכשירים שנתפסו כנראה לא היו מעורבים בתקיפות.

בינתיים, הודיעו היום הרשויות כי יאפשרו את פתיחתם המחודשת חופי שארם לרחצה, אך המושל שושה הדגיש כי הרחצה תותר "רק בחופים ובמלונות שבהם יאכפו את הנהלים החדשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully