וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: אחמדינג'ד פיטר את שר החוץ מותקי

כשלושה חודשים לאחר העימות המתוקשר ביניהם, פיטר נשיא אירן את שר החוץ שלו והודה לו על "שירותו המסור". סגן הנשיא וראש סוכנות הגרעין, עלי אכבר סלחי, מונה לאחראי זמני על המשרד

רויטרס

צילום: רויטרס; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ')

נשיא אירן, מחמוד אחמדינג'ד, פיטר היום (שני) את שר החוץ בממשלתו, מנושהר מותקי. כך דיווחו כלי התקשורת במדינה. לפי הדיווחים, לאחראי זמני על משרד החוץ מונה בינתיים סגן הנשיא וראש סוכנות הגרעין האירנית, עלי אכבר סלחי, מהדמיות המקורבות ביותר לאחמדינג'ד.

עוד דווח כי אחמדינג'ד הודיע למותקי על פיטוריו במכתב, בו הודה לו על "שירותו המסור למשרד החוץ האירני", והוסיף: "אני מקווה שמאמציך יזכו לשבחי אללה, ותמשיך להצליח בהמשך חייך, בשירות העם והאומה האיסלמית". מותקי עצמו נמצא היום בשליחות בסנגל, מטעם הנשיא.

מותקי כיהן כשר החוץ מאז עלייתו של אחמדינג'ד לשלטון ב-2005. לפני כשלושה חודשים נפוצו דיווחים על מתיחות קשה בין השניים, בגלל התעלמותו של הנשיא ממשרד החוץ ומתפקידיו. עקב כך, דיווחה רשת "אל-ערבייה", איים מותקי להתפטר מתפקידו. מותקי, דווח אז, גם לא שבע נחת מהתבטאויותיהם של אחמדינג'ד ואנשיו בנוגע לנושאים אזוריים ובינלאומיים. "מותקי סבור שהתבטאויותיו של אחמדינג'ד מחבלות במאמצי משרד החוץ האירני להקל בסנקציות הכלכליות המוטלות על אירן", מסרו אז מקורות לרשת הבינערבית.

היום דיווח אחד מאתרי החדשות באירן, בניסיון להסביר את הפיטורים, כי מותקי "לא הצליח להתאים עצמו לנקודת המבט של הנשיא על דברים שונים, ולמדיניות החוץ שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully