וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרום אפריקה: עצומה של יהודים נגד גולדסטון

מאות יהודים חתמו על עצומה להדיח שלושה פטרונים של מרכזים לזכר השואה במדינה, בהם השופט היהודי שכתב את דו"ח האו"ם שהאשים את ישראל בפשעי מלחמה, ולצדו הכומר דזמונד טוטו

יהודים נגד ריצ'רד גולדסטון - גם במולדתו דרום אפריקה. כמה מאות יהודים דרום אפריקאים חתמו באחרונה על עצומה, הקוראת להדיח את השופט היהודי שכתב את דו"ח האו"ם שהאשים את ישראל בפשעי מלחמה במבצע "עופרת יצוקה" ממעמדו כפטרון של שני מרכזים לזכר השואה במדינה, בקייפטאון וביוהנסבורג.

לפי הפרסומים בדרום אפריקה, חותמי העצומה דורשים להדיח מאותו מעמד גם את אחד האישים הנערצים במדינה, הכומר ופעיל זכויות האדם דזמונד טוטו, וכן את שר החינוך לשעבר, קאדר אסמאל.

את העצומה יזמו שלושה ממנהיגי הקהילה היהודית בקייפטאון: דייוויד הרש, סמזכ"ל הפדרציה הציונית הדרום אפריקאית; ג'וזל ראובן, אביו של שגריר ישראל לאו"ם, מירון ראובן, ואיש העסקים הווארד ג'וף. בראיון לאתר החדשות היהודי JTA, אמר הרש כי המהלך זוכה לתמיכה נרחבת בקרב יהודי דרום אפריקה.

ה"השוואה השקרית" של טוטו

רוב העצומה מוקדשת דווקא לטוטו, לשעבר ארכיבישוף הכנסייה האנגליקנית של דרום אפריקה. הכותבים מבקשים להביע את התרעמותם על כך שערך "השוואה שקרית המעידה על צרות אופקים" בין מדיניות ישראל לבין שלטון האפרטהייד בדרום אפריקה שלפני הענקת שוויון הזכויות לשחורים. הכותבים תוהים כיצד יכול טוטו להישאר פטרון של מוסדות לזכר השואה, לנוכח "הצהרותיו האנטישמיות". בפסקה בסוף העצומה, דורשים הכותבים לנקוט בצעד דומה גם במקרים של גולדסטון ואסמאל.

מרווין סמית, יו"ר קרן השואה הדרום אפריקאית האחראית על שני המרכזים, טרם הודיע כיצד יתייחס לעצומה. סמית אמר ל-JTA כי הוא מצוי בקשר עם טוטו, שאינו נמצא במדינה, וכי השניים ייפגשו כדי לדון בנושא "בתחילת השנה הבאה". רק לאחר מכן, הבהיר, תמסור הקרן את תגובתה. לדבריו, העניין יטופל "באחריות וברגישות".

טוטו עצמו כבר פרסם תגובה לעצומה, בה הבהיר כי הוא אינו מתכוון לוותר על התפקיד, והוסיף כי הוא גאה להיות פטרונם של שני המוסדות, "להם תרומה עצומה למלחמה בדעות קדומות ובאפליה". גולדסטון טרם מסר תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully