וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבדאללה מלך ירדן נענה להזמנה לבקר בטהרן

ביקור אצל "התמנון רב הזרועות"? המלך נענה להזמנתו של הנשיא אחמדינג'ד, אולם טרם נקבע מועד לביקור. לפי הדיווחים באירן, המלך אמר כי עמאן מכירה ב"זכויותיה הגרעיניות" של טהרן

מלך ירדן, עבדאללה השני, קיבל את הזמנת שלטונות אירן ויבקר בקרוב בטהרן - כך פורסם אמש (ראשון) באירן ובירדן. עבדאללה קרא להידוק היחסים בין עמאן לטהרן, ואמר כי ישמח לבקר בבירה האירנית. טרם נקבע מועד לביקור.

ההודעה על הביקור מגיעה בימים מתוחים למדי בין שתי המדינות, על רקע מסמכי ויקיליקס שנחשפו, בהם התבלטה ירדן בין המדינות הערביות שלכאורה מודאגות מאוד מאירן ומתוכנית הגרעין שלה, ולוחצות על ארצות הברית לפעול בעניינה, גם צבאית. באחד המברקים האמריקאיים, נכתב כי בירדן רואים באירן "תמנון רב זרועות" שזרועותיו בוחשות בענייניהן של מדינות האזור.

אולם נראה כי בעמאן ובטהרן מתעלמים מכל זה. ההזמנה, מטעמו של הנשיא מחמוד אחמדינג'ד, נמסרה למלך אתמול על ידי שליחו של הנשיא, אספנדיאר רחים-משאי. בפגישה הסגורה שקיים עם השליח האירני, קרא המלך - כך על פי הודעת בית המלוכה - לחזק את הקשרים הבילטרליים בין שתי המדינות "בכל החזיתות".

משאי, לפי הדיווחים, נתן ביטוי לנכונותה של טהרן להרחיב את קשריה עם מדינות האזור. "לטהרן ולעמאן יש תחומים רבים לשיתוף פעולה, שניתן להשתמש בהם כבסיס לקידום היחסים בין שתי המדינות".

עבדאללה השיב, לפי הפרסומים, כי "חשוב ביותר לקדם את הקשרים בין אירן לירדן, באופן שייטיב עם שתי המדינות, עם העמים האחים ועם המטרות האיסלמיות המשותפות, ויקדם ביטחון ויציבות אזוריים". עוד נמסר - כך לפי הדיווח ברשת PRESS-TV האירנית - כי המלך הבהיר שמדינתו מכירה ב"זכויותיה הגרעיניות" של אירן, ותומכת ב"תוכנית הגרעין שוחרת השלום" של טהרן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully