וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוף של ברלוסקוני? נחקר חשד שקנה קולות

התביעה באיטליה חוקרת חשד שראש הממשלה קנה קולות של חברי פרלמנט, לקראת הצבעת האי-אמון מחרתיים. 100 אלף הפגינו ברומא בקריאה להדחתו. ברלוסקוני בשלו: "אלו שקרים, אנצח בהצבעה"

האם הסוף של סילביו ברלוסקוני מתקרב? ערב הצבעת האי-אמון בממשלת איטליה, מתברר כי רשויות התביעה האיטלקיות פתחו בחקירה נוספת נגד ראש הממשלה, המסובך כבר בשלל האשמות לגבי שחיתות פוליטית ואישית.

לפי החשדות החדשים, שהתפרסמו בסוף השבוע, ברלוסקוני ניסה לקנות קולות של חברי פרלמנט, לקראת ההצבעה הגורלית שאמורה להתקיים מחרתיים. אם החשדות יתבררו כנכונים - ברלוסקוני יצטרך להתפטר מתפקידו, ללא קשר לתוצאות ההצבעה בפרלמנט.

ההליך הפלילי נגד ברלוסקוני החל בעקבות תלונה שהגישו נגדו יריביו הפוליטיים, מנהיגי מפלגות המרכז-שמאל, אליהם הצטרף גם בעל בריתו של ברלוסקוני עד לאחרונה, יו"ר הפרלמנט ג'אנפרנקו פיני. התלונות הצביעו, לדברי מגישי התלונה, על כך ש"חלק מצירי האופוזיציה כבר הסכימו להצביע בעד ה'קברלייר' (כינויו של ברלוסקוני), וחלקם הסכימו להימנע".

הפגנה מחוץ לקולוסיאום נגד שחיתותו של ראש הממשלה ברלוסקוני. רויטרס
המונים נאספים כדי להפגין נגד ברלוסקוני, אתמול מחוץ לקולוסיאום ברומא/רויטרס

100 אלף הפגינו נגד ברלוסקוני

אנטוניו די פייטרו, מנהיג מפלגת המרכז-שמאל הקטנה "איטליה של הערכים" ואחד ממבקריו הקולניים ביותר של ברלוסקוני, אמר כי סיפק לרשויות "מסמכים רבים וראיות מקיפות", שבעקבותיהם נפתחה החקירה. "הרגשתי מחויב לדווח על המעשים החמורים בפרלמנט לרשויות התביעה, שיחליטו אם מדובר רק בסקנדל פוליטי, או גם בעבירה פלילית. אסור שדברים כאלו יקרו במדינה מתורבתת".

אתמול הפגינו ברומא כ-100 אלף ממתנגדיו של ברלוסקוני, שקראו להדיחו מראשות הממשלה עקב השחיתות שהנהיג במנגנוני השלטון. ברלוסקוני דחה אתמול בתוקף את ההאשמות, שלדבריו הן חלק מ"קמפיין של שקרים והכפשה" נגדו. הוא גם הבטיח שלא יהיו "בוגדים", והוא יעבור בהצלחה את הצבעת האמון הקריטית.

מאזן הכוחות לקראת ההצבעה ביום שלישי נראה צמוד ביותר, והפרשנים הפוליטיים מתקשים להחליט מהם סיכויי ההישרדות של ברלוסקוני. לפי ההערכות, בסיועה של בעלת בריתו הימנית-קיצונית, "הברית הצפונית", הוא צפוי לצלוח את ההצבעה בסנאט. בבית התחתון, לעומת זאת, הוא מצוי בבעיה, משום שאיבד את קולותיהם של היו"ר פיני ו-40 אנשי מפלגתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully