וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל הסופה: שיבושים בנתב"ג, נמל חיפה נסגר

אריאל נוי וקובי מנדל

12.12.2010 / 16:39

בנתב"ג הוכרז נוהל "ראות לקוייה" הגורם לשיבושים בהמראות ובנחיתות, ונמל חיפה נסגר לתנועת כלי שיט. כמו כן, מספר בני אדם שנפגעו מהקור אושפזו ברחבי הארץ

שלומי גבאי

(צילום: שלומי גבאי, טל אנגלנדר, שי מכלוף ורויטרס. עריכה: יאיר דניאל. קריינות: אביב אברמוביץ')

נזקי הסערה בתל אביב, דצמבר 2010. נמרוד סונדרס
תל אביב, הערב/נמרוד סונדרס

בשל תנאי מזג האוויר הקשים, הופעל בצהריים (ראשון) נוהל "ראות לקוייה" בנמל התעופה בן גוריון. הדבר גורם לעיכובים בהמראות מנמל התעופה, ולהפניית טיסות לשדות תעופה חלופיים. מרשות שדות התעופה נמסר כי שני מטוסים נחתו בלרנקה שבקפריסין בשל תנאי מזג האוויר.

בתוך כך, גם נמל הים של חיפה נסגר עקב הסופה. כרגע עוגנות בנמל שלוש אניות בהן מתבצעות עבודות פריקה, שתיים מהן בנמל הקישון ואחת בנמל עצמו. כמו כן יש בנמל אניות קטנות נוספות שלא מתבצעות עליהן פעולות. מחוץ לשובר הגלים מחכות עוד אניות לשוך הסערה. מנהל הנמל, מנדי זלצמן מסר לוואלה! חדשות כי הודעה נמסרה מראש לספינות והחבלים בנמל הוחלפו לחבלי סערה. "אני בנמל מ-1992 ואני לא זוכר סערה כזו גדולה וממושכת".

נוסעי הרכבת סובלים אף הם מהסופה הקשה: מרכבת ישראל נמסר כי עצים נפלו על המסילה בקו חיפה, וגרמו לשיבושים בתנועת הרכבות מתל אביב צפונה. בנוסף, הקווים בכיוון דרום אינם פעילים בשל עבודות תשתית.

מוקדם יותר היום הזהיר המשרד להגנת הסביבה את הציבור כי קיים חשש לזיהום ברחבי הארץ עקב סופות אבק. לסופות אחראיות רוחות חזקות אשר "מסיעות" את האבק מצפון מצרים לאזורינו. החל מאתמול נמדדו ריכוזים גבוהים של חלקיקים נשימים בתחנות הניטור במרכז הארץ ובדרומה. האובך צפוי לשקוע בהדרגה משעות אחר הצהריים, כשהגשם יתגבר באזורינו.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
סופה ראשונה בחורף, נהרייה, דצמבר 2010. אדריאן הרבשטיין
סופה ראשונה בחורף, נהרייה, דצמבר 2010/אדריאן הרבשטיין

בשל הזיהום מומלץ לחולי לב וריאות, קשישים, ילדים ונשים בהיריון להימנע מפעילות גופנית מאומצת בחוץ. כך למשל נמדדה באזור תל אביב רמת זיהום גבוהה פי ארבעה מהתקן, באזור ירושלים פי שמונה ובאזור באר שבע הגיע הזיהום לרמה של פי עשרה מהתקן.

הרוחות העזות והקור הסבו נזקים ברחבי הארץ אך גרמו גם לפגיעות בגוף. צוותי כיבוי מתחנת נתניה חילצו בצהריים נהג מונית, לאחר שעץ נפל על רכבו בכניסה לעיר. הוא פונה על ידי צוות מד"א שרון לבית החולים לניאדו בעיר כשהוא פצוע במצב קל. צוותי הכיבוי פועלים להזזת המונית מהכביש.

מוקדם יותר הגיעו חמישה בני אדם, בהם שני דרי רחוב, לחדר המיון בבית חולים איכילוב בתל אביב כשהם סובלים מפגיעות קור ומהיפותרמיה. לבית החולים הגיעה גם אישה כבת 60 שפגעה במונית לאחר שהועפה על ידי הרוח. מצבה קל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מנוף שקרס בנתניה בגלל הסופה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ברחוב אבוחצירא בנתיבות, נפגעה אישה בת 30 מענף עץ שעף לעברה. צוותים של מד"א מרחב נגב פינו אותה לקבלת טיפול בבית החולים סורוקה כשהיא במצב קל. ברחוב יהודה הימית ביפו, נפגע גבר ממוט שעף לעברו ופונה במצב קל לבית חולים וולפסון בחולון.

בבית החולים אסף הרופא בצריפין נרשמה עלייה חדה במספר המאושפזים במחלקה הפנימית, בעיקר בשל התקפות אסטמה וקוצר נשימה שנגרמו על ידי מזג האוויר. כמו כן, למרכז הרפואי זיו בצפת הובאה צעירה בת 24 מהכפר טובא-זנגרייה שיצאה מביתה והחליקה עקב רטיבות מהגשם. היא מאושפזת במצב בינוני עם שברים באגן ובעמוד השדרה.

גם בנמל תל אביב הורגשו פגעי הסופה. בשעות הלילה נגרם נזק רב לחנות מרשת "ילדותי" הממוקמת במתחם בית בנמל. "השיטפון עבר את המזח ועקר את הפלטות וקורות הברזל, לקח אתו ציוד, שבר זכוכיות והרס את החנות לחלוטין", סיפר בעלי הרשת, אבנר יהודאי. לדבריו, מדובר בנזק שך מאות אלפי שקלים לחנות, "אנחנו נעשה אומדן נזקים ונשפץ ונסדר את החנות מחדש, זה ייקח כמה שבועות", אמר. נבו דוקטורי, בעל מסעדה בטיילת בת"א סיפר כי ציוד רב מהמסעדה הועף מהמקום והגיע כמעט עד לכביש הטיילת. "הכוח של הים הוא אדיר, ברגע שהוא עולה אין מישהו שיכול לעצור אותו, ממש התפרק פה כל קו החוף", אמר.

עדכון ראשון: 15:20

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully